Czego szukasz?

Gadżety reklamowe

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Gadżet reklamowy – zbędny dodatek czy sprytna reklama?

Zastanawiasz się, czy w budżecie firmowym warto uwzględnić gadżety reklamowe? Skorzystaj z naszych wskazówek.

Gadżety elektroniczne
(fot. Altumcode, źródło: unsplash.com)

Wysyłanie gadżetów reklamowych jest często uważane za jeden z najwygodniejszych i najbardziej opłacalnych sposobów promocji marki. Czyhają jednak na Ciebie pewne pułapki. Sprawdź, czy gadżet reklamowy to zbędny dodatek, czy raczej sprytna reklama! 

Dlaczego warto inwestować w gadżety reklamowe?

Dawanie prezentów może być nie lada wyzwaniem. Podczas, gdy niektóre osoby twierdzą, że liczy się intencja, inne irytują się, gdy dostają nietrafiony upominek. Zanim zaczniesz szukać gadżetów reklamowych, sprawdź, jakie są zalety i wady takiego rozwiązania.

W zależności od branży, możesz częściej lub rzadziej spotykać swoich klientów. Niezależnie od tego, gdzie znajduje się Twoja firma, zawsze możesz wysłać im gadżet reklamowy, który przypomni np. o owocnej transakcji. Dzięki temu wzmocnisz relacje z klientami i pokażesz, że rzeczywiście doceniasz to, że korzystają właśnie z Twojej oferty. 

(fot. Ashkan Forouzani, źródło: unsplash.com)

To więcej niż pewne, że klient współpracuje z różnymi firmami, jednak nie każda wyśle mu przemyślany prezent. Jak pokazują badania, chętniej sięgamy po produkty marki, które znamy i lubimy. Wysyłając elegancki lub praktyczny gadżet wyróżnisz się z tłumu i łatwiej zapadniesz w pamięć konsumentom.

Jak wybrać gadżet reklamowy?

Niezależnie od tego, czy chcesz wysłać gadżet reklamowy stałemu, czy też nowemu klientowi, możesz w ten sposób wzmocnić z nim więź. Pokaż, że rzeczywiście go doceniasz. Kluczem jest tutaj personalizacja. Zastanów się też, co podarować klientowi, by służyło mu przez długi czas. Dzięki temu zyskasz pewność, że za każdym razem, gdy użyje Twojego prezentu, przypomni sobie o Twojej firmie lub jej produkcie.

(fot. Solen Feyissa, źródło: unsplash.com)

Gadżety reklamowe powinny również w jakiś sposób odzwierciedlać wizerunek marki. Na przykład firma jubilerska może wybrać zawieszki do bransoletki lub klipsy. Firmowe prezenty są świetnym sposobem na to, by wywołać szum w mediach społecznościowych: jeśli klienci będą zadowoleni z upominku, z pewnością zechcą podzielić się tym na Facebooku lub Instagramie. 

(fot. Brooke Cagle, źródło: unsplash.com)

Jeśli dana osoba nie jest jeszcze Twoim klientem, może szybko nim zostać, jeśli wyślesz jej w odpowiednim czasie przydatne gadżety reklamowe. Pamiętaj, by podarować jej spersonalizowany prezent. Dzięki temu istnieje większa szansa, że kupi produkt lub skorzysta z usługi. Należy również zadbać o relacje z obecnymi klientami. Rutynowe wręczanie gadżetów reklamowych wzmacnia relacje i zachęca do transakcji, zwłaszcza jeśli ostatnia miała miejsce jakiś czas temu.

Wady gadżetów reklamowych

Zanim wybierzesz gadżety reklamowe, zastanów się, jakie są wady takiego rozwiązania. Niektóre osoby mogą je interpretować jako przekupstwo i podchodzić do nich sceptycznie. Chociaż wręczanie prezentów jest odwieczną formą wyrażania wdzięczności, wiąże się również z wzajemnością. Pamiętaj, że przesadnie drogi upominek może być potraktowany jako rodzaj łapówki, dlatego koniecznie zachowaj umiar w swoich działaniach.

Postaraj się dopasować gadżet reklamowy do zainteresowań odbiorcy. Zastanów się też, czy nie jest zbyt drogi. Twój błąd może szybko przyćmić dobre intencje, którymi się kierujesz.

(fot. Kelly Sikkema, źródło: unsplash.com)

Zadbaj także o to, by Twój upominek nie był kolejnym, bezużytecznym przedmiotem jednorazowego użytku. Dokonanie właściwego wyboru jest czasochłonne, ale kluczowe, aby osiągnąć sukces.

Prezent to wreszcie kolejna pozycja, którą trzeba ująć w budżecie. Pomyśl jednak, ile kosztuje Cię pozyskanie nowego odbiorcy lub utrzymanie stałego klienta. Gdy zidentyfikujesz i zrozumiesz ścieżkę zakupową swoich klientów będzie Ci łatwiej podjąć świadome decyzje marketingowe, a zakup prezentów potraktować jako inwestycję.

Naciśnij, by skomentować.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Te wpisy mogą Ci się spodobać

elektroniczne

Lubisz nagrywać filmy dla siebie lub do sieci? Ten zestaw może Cię zainteresować.

Gadżety reklamowe

Mała przypinka i ogrom możliwości. Zobacz, jak metalowe piny są wykorzystywane w XXI wieku!

Gadżety reklamowe

Przez żołądek do serca klienta? Tak! Najlepiej na słodko.

Gadżety reklamowe

Chcesz podarować klientom, partnerom biznesowym lub pracownikom wyjątkowe gadżety firmowe? Zastanawiasz się, czy warto je spersonalizować? Sprawdź!

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Więcej szczegółów o przetwarzaniu danych osobowych znajdziecie Państwo w zakładce Polityka prywatności.
© 2021 Gadges.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone