Jak zaprojektować koszulkę reklamową, która będzie estetyczna?

Jak zaprojektować koszulkę reklamową, która będzie estetyczna?

odzieżowe
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Koszulki przedstawiające logo lub hasło są jednym z popularnych sposobów promowania marki. Mogą być częścią stroju roboczego albo pełnić funkcję gadżetu reklamowego wręczanego stałym klientom bądź w ramach upominku i jako prezent w wygranym konkursie. Podpowiadamy, jak samodzielnie zaprojektować taki t-shirt.

Starannie zaprojektowana koszulka, wykonana z dobrego jakościowo materiału, sprawi, że klient szybciej zapamięta logo marki. T-shirty reklamowe mogą być noszone przez pracowników danej firmy, co pozwoli uzyskać spójny wizerunek i wpłynie na korzystniejszy odbiór zaplanowanej identyfikacji wizualnej. Koszulki są też doskonałym gadżetem reklamowym ze względu na swoją użyteczność. Noszone codziennie i w różnych przestrzeniach, na przykład w szkołach, galeriach handlowych i na ulicy, stają się darmowym nośnikiem promocji danej marki, dzięki czemu jest ona lepiej rozpoznawalna.

Koszulki reklamowe możemy zaprojektować samodzielnie. W tym celu warto posłużyć się darmowymi programami graficznymi, które są dostępne w internecie.

O czym musimy pamiętać, projektując koszulkę reklamową?

Koszulka stworzona z myślą o promowaniu marki będzie wpływała na ogólny odbiór wizerunku firmy. Z tego względu ważny jest nie tylko nadruk, który ozdobi t-shirt, lecz także krój. Projektując koszulkę, weźmy pod uwagę branżę i to, czym zajmuje się nasza firma. Przykładowo innego stroju będą potrzebowali sprzedawcy, a innego kurierzy czy pracownicy banku. Jeszcze inaczej będą się prezentować koszulki przeznaczone dla klientów.

Elegancki, klasyczny fason, zapewniający wygodę, sprawdzi się na przykład w przypadku firm kosmetycznych. Taki krój będzie też najlepszym wyborem, gdy zechcemy stworzyć koszulki dla klientów, aby podarować je w ramach upominku. Z kolei t-shirty o fasonie polo, z kołnierzykami, wyglądają bardziej formalnie. Są one doskonałym strojem roboczym dla pracowników recepcji i osób, które mają bezpośredni kontakt z klientem. Dobrym pomysłem jest ponadto zaprojektowanie koszulek z krótkim i długim rękawem. Dzięki temu będą mogły być noszone przez cały rok.

Po wybraniu fasonu możemy pomyśleć o kolorze. Najlepiej byłoby zdecydować się na barwę, która jednoznacznie kojarzy się z naszą marką. Zwróćmy też uwagę, jak na tle wybranego odcienia prezentuje się logo. Kolor stroju powinniśmy dobierać także do charakteru branży, w której działamy. Firmy oferujące luksusowe, eleganckie produkty powinny stawiać na stonowane barwy, takie jak czarny, niebieski, szary, beżowy. W branży kosmetycznej często wybiera się biały lub różowy. Z kolei firmy, które mają odbiorców głównie wśród nastolatków i młodych dorosłych, mogą zdecydować się na jasne, energetyczne kolory.

Ostatnim elementem w naszym projekcie koszulki będzie wybranie nadruku. Może to być nazwa firmy, logo lub wyróżniające je hasło. Nadruk umieszczamy w dosłownie dowolnym miejscu – z przodu, z tyłu, na rękawie, a nawet na kołnierzyku i kieszonce. Ważniejszy od umiejscowienia nadruku jest jego estetyczny wygląd. Zdecydowanie lepiej wyglądają subtelne grafiki, które nie dominują całego t-shirtu. Projektując nadruk, pamiętajmy, aby wziąć pod uwagę kolor koszulki. Warto zastosować zasadę kontrastu, na przykład na białych strojach estetycznie prezentuje się niebieskie logo.

Zdj. główne: freedombargi/pixabay.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Przypominamy: za chwilę Dzień Matki!
Przypominamy: za chwilę Dzień Matki!
Przypominamy o Dniu Matki, który już za rogiem. Nie dziękuj nam, tylko leć po prezent!
Jaki prezent na Dzień Ojca? Odkryj pomysły, które rozbudzą uśmiech na twarzy Twojego taty!
Jaki prezent na Dzień Ojca? Odkryj pomysły, które rozbudzą uśmiech na twarzy Twojego taty!
Zbliża się Dzień Ojca. Odkryj inspirujące pomysły na prezent, które rozpromienią twarz Twojego taty!
Dlaczego warto inwestować w gadżety reklamowe?
Dlaczego warto inwestować w gadżety reklamowe?
Gadżety reklamowe to popularne narzędzie marketingowe, które pomaga firmom promować swoją markę, zwiększać świadomość o produkcie i budować lojalność klientów. Często są to praktyczne przedmioty codziennego użytku, które są ozdobione logo lub informacjami o firmie. Dlaczego warto inwestować w gadżety reklamowe?
Ostatnie wpisy