Idealny welcome pack dla pracownika. Co powinno się w nim znaleźć?

Idealny welcome pack dla pracownika. Co powinno się w nim znaleźć?

Potrzebujesz ok. 6 min. aby przeczytać ten wpis

Obecnie na rynku pracy mówi się o rynku pracownika, czyli sytuacji, w której to właśnie pracownik jest najważniejszy, a jego zadowolenie i lojalność to główne cele każdego pracodawcy.

Działania nakierowane na pozyskanie i zatrzymanie pracownika w firmie przybierają różne formy na wszystkich etapach procesu zatrudnienia, w tym również na etapie rekrutacji i adaptacji. Coraz większy nacisk kładziony jest na sprawne i zaplanowane wdrażanie nowego pracownika w obowiązki. Zależy od tego nie tylko jakość jego pracy i produktywność, ale także późniejsza lojalność i zaangażowanie w życie i działalność firmy.

Jednym z elementów budowania wizerunku pracodawcy z wyboru oraz usprawniania procesu adaptacji jest welcome pack dla pracowników.

Czym jest welcome pack?

To nic innego jak pakiet powitalny, czyli zestaw przydatnych akcesoriów i materiałów informacyjnych zaprojektowanych zgodnie z identyfikacją wizualną marki – w odpowiedniej kolorystyce i stylu, oraz z firmowym logo. Takie zestawy mają umożliwić pracownikowi bliższe zapoznanie się z filozofią firmy, jej działalnością, zasadami funkcjonowania, a także perspektywami dalszego rozwoju zawodowego w nowym miejscu pracy. Oprócz tego firmowe gadżety mają pomóc pracownikowi poczuć się pełnoprawnym członkiem zespołu.

Dlaczego warto zainwestować w welcome packi?

Przede wszystkim jest to doskonałe narzędzie usprawniające onboarding nowych pracowników. Materiały informacyjne pomagają wdrożyć się w obowiązki, a firmowe gadżety poczuć się częścią zespołu i marki. Welcome packi budują także lojalność świeżych członków zespołu, motywują ich do pracy i stymulują właściwe postrzeganie firmy.

Praktyczne gadżety mogą ułatwić pracownikom funkcjonowanie w firmie albo służyć im poza nią, pełniąc równocześnie formę promocji – logo na brandingowych upominkach trafia do świadomości kolejnych odbiorców, być może potencjalnych klientów. Welcome packi są też często fotografowane, a następnie publikowane w mediach społecznościowych, co przyczynia się do zdobywania nowych klientów i poprawia wizerunek firmy.

Idealny zestaw powitalny

Nie ma jednego przepisu na stworzenie idealnego welcome packa. Każdy pracodawca powinien dostosować gadżety oraz ich styl i charakter do swojej działalności, a także specyfiki stanowiska danego pracownika. Podkładka pod myszkę nie przyda się przecież pracownikowi magazynu, a czapka z daszkiem komuś, kto pracuje w biurze w formalnym stroju.

Warto pomyśleć o takich akcesoriach, które będą przydatne zarówno w miejscu pracy, jak i poza nim. Nie zaszkodzi także krótka personalizowana notka powitalna, która pokaże nowemu pracownikowi, że zespół o nim pamięta. W końcu w welcome packu najważniejszy jest właśnie ten gest wsparcia.

Standardowo wszystkie przedmioty w zestawie powitalnym można podzielić na 3 kategorie:

Informacyjne

To może być schemat biura, przepustka do budynku, mała ulotka z ważnymi informacjami i niezbędnymi dostępami online, klucz do biura, instrukcje parkowania itd. Często w pakiecie powitalnym umieszcza się także listę kontrolną na pierwszy miesiąc pracy, która opisuje podstawowe zadania i oczekiwane wyniki. Ostatnim trendem, który zyskuje coraz większą popularność, jest welcome book.

Praktyczne

Są to rzeczy, które są ważne dla organizacji miejsca pracy. Mogą to być słuchawki, pendrive, powerbank, artykuły biurowe takie jak długopisy, ołówki, notesy, kalendarze, a także specjalistyczne książki i poradniki branżowe.

Rozrywkowe

Ta kategoria obejmuje przedmioty bardziej uniwersalne i o mniej praktycznym charakterze, ale takie, których pracownik na pewno będzie używał. Stanowią one element wizerunku firmy i pomagają ją promować. Mogą to być koszulki, bluzy, etui na telefony, plecaki lub torby z tkaniny, kubki, artykuły poligraficzne (przypinki, naklejki, pocztówki), słodycze, kapcie i inne.

Brandingowe gadżety

W welcome packach mogą znaleźć się naprawdę rozmaite rzeczy: długopisy, notatniki, koszulki, torby, kubki, przypinki, czapki czy słodycze. Aktywny rozwój branży upominkowej i pojawienie się nowych technologii drukarskich pozwalają na branding prawie wszystkiego, niezależnie od wielkości, kształtu i materiału. Firmowe gadżety promocyjne, na równi z instrumentami finansowymi, wygodą miejsca pracy czy lokalizacją biura, stały się częścią pozytywnego wizerunku firmy.

Welcome book

Wspomniany już welcome book to nic innego jak firmowa książka (lub czasopismo) zawierająca wszystkie najważniejsze informacje o firmie w przyjemnej do przyswajania formie graficznej. Nie jest to więc dokument składający się z samego tekstu, ale pozycja o różnorodnej i przejrzystej strukturze, pełna ilustracji, fotografii i infografik.

Welcome booki mogą być stworzone w formie drukowanej (najczęściej w formacie A5 lub A4) lub w wersji elektronicznej. Wygląd książki zależy oczywiście od specyfiki samej firmy i powinien być całkowicie spójny z jej wizerunkiem.

Welcome booki otrzymują nowi pracownicy takich firm jak Facebook, Disney czy Netflix.

Welcome pack na przykładzie

Facebook. W biurze na nowego pracownika czeka ciekawy zestaw firmowy: koszulka, notatnik A4, notatnik z długopisem, podkładka pod mysz i sama mysz w charakterystycznym kolorze i z logo. Miłym bonusem jest także tabliczka z imieniem i nazwiskiem pracownika.

Uber. Każdy „świeżak” otrzymuje bluzę, kubek, notatnik z długopisem, czapkę, kostki antystresowe i kilka innych miłych drobiazgów, które sprawią, że pobyt w biurze będzie jak najbardziej komfortowy.

Nike. Nowi pracownicy Nike rozpoczynają pracę wyposażeni w słuchawki, stylowy kubek i modny ekokalendarz na drewnianej podstawce.

Sega. Każdy nowy pracownik Sega otrzymuje firmowy pakiet startowy dla graczy biurowych: dwie torby, butelkę wody, notatnik z piórem, smycz na klucze, podkładkę pod mysz z wizerunkiem Sonica i wiele innych przydatnych drobiazgów.

Ebay. W pierwszym dniu pracy firma daje pracownikom notatnik, bidon, piłkę antystresową, plecak i przybory do pisania. Oprócz tego na biurku czeka spersonalizowany list powitalny.

Zdj. główne: Belinda Fewings/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Reklamówki foliowe z nadrukiem – pomysł na promocję firmy
Reklamówki foliowe z nadrukiem – pomysł na promocję firmy
Wielkie sieci handlowe i niewielkie przedsiębiorstwa szukają różnych sposobów na promocję swoich firm. Jednym z nich jest stosowanie reklamówek foliowych z nadrukiem. Czy taki rodzaj reklamy jest skuteczny? Jakie torby sprawdzą się najlepiej?
Personalizowane zawieszki do smoczków. Dobry prezent na baby shower
Personalizowane zawieszki do smoczków. Dobry prezent na baby shower
Śliczny i funkcjonalny prezent dla przyszłych rodziców. Sprawdź, czym są personalizowane zawieszki do smoczka!
„Zjedz sobie”, czyli stwórz własną serię czekolad na prezent
„Zjedz sobie”, czyli stwórz własną serię czekolad na prezent
Chcesz wyróżnić się na polu biznesowym? Przeczytaj, dlaczego własna seria czekolady jest dobrym i... bardzo smacznym pomysłem!
Ostatnie wpisy