Jakie artykuły biurowe warto podarować kontrahentom?

Jakie artykuły biurowe warto podarować kontrahentom?

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Podarunki dla kontrahentów i klientów to sprawdzone i skuteczne dopełnienie marketingowych działań. Dobrze dobrane mogą pozytywnie wpłynąć na umocnienie wzajemnych relacji. Czym się kierować i co najlepiej wybrać?

Dziś konsumenci mają większy wybór niż kiedykolwiek wcześniej, jeśli chodzi o kupowane produkty i usługi. Ten wybór nie kończy się wcale w momencie, gdy podpiszą z umowę z konkretną firmą – lojalność klientów nie jest bezterminowa. Utrzymanie ich przy sobie ma zatem kluczowe znaczenie dla zrównoważonego rozwoju firmy. Tylko jak to zrobić?

Podstawą są naturalnie najwyższej jakości produkty i usługi oraz doskonała obsługa klienta. Oprócz tego, aby okazać konsumentom zainteresowanie oraz szacunek, dobrze jest co jakiś czas przypominać o sobie, przekazując im prezenty w formie biurowych gadżetów.

Zestaw artykułów papierniczych
(fot. Savannah Wakefield, źródło: unsplash.com)

Odpowiednio dobrane stanowią skuteczne dopełnienie działań marketingowych, zarówno w firmie, jak i poza nią. Produktów tego typu jest na rynku bardzo wiele. Jak zatem dokonać najlepszego wyboru i zachwycić naszych klientów i pracowników? Podpowiadamy, jak zabrać się do tego rozsądnie i krok po kroku.

1. Zachwycaj, ale nie zasypuj

Mimo, że dla wielu może wydać się to kontrowersyjne, z podarunkami nie warto przesadzać. Istnieje pewna delikatna granica zarówno w ilości, jak i w jakości, której lepiej jest nie przekraczać. Prezenty lichej jakości lub ich brak z całą pewnością nie będą najlepszą strategią reklamową, ale te zbyt kosztowne i wysyłane co kilka tygodni również mogą przynieść efekt odwrotny od oczekiwanego, wpędzając klientów w zakłopotanie lub zdziwienie. Umiar i wyczucie odgrywają w tym wypadku bardzo dużą rolę.

2. Podchodź do każdego indywidualnie

Dobrym rozwiązaniem jest również personalizacja gadżetów. Jeżeli zebraliśmy dane na temat swoich klientów i wiemy, co może przydać się jednym, a innym nie przyda się w ogóle, lepiej zamówić oddzielne gadżety dla obu grup. Biorąc pod uwagę upodobania naszych klientów, dajemy wyraz temu, że nie traktujemy ich jedynie jako jednolitego źródła dochodu, a wartościowych partnerów.

3. Prezenty nie tylko od święta

Notesy leżące na biurku
(fot. Savannah Wakefield, źródło: unsplash.com)

Okres świąteczno-noworoczny to sztandarowy czas na wysyłkę prezentów, przez co niestety niknie ich wyjątkowość. Warto zmienić tę tradycję i zdecydować się na taki krok o innej porze roku, z innej okazji. W ten sposób można także pokazać klientom, że dbamy o nich nie tylko od święta. Dosłownie!

4. Świadomy wybór w duchu pro-eko

Od jakiegoś czasu rośnie ilość firm, które decydują się na wprowadzanie strategii zrównoważonego rozwoju, i które poważnie traktują kwestie ochrony środowiska naturalnego. Sięgnięcie po ekologiczne alternatywy dla klasycznych prezentów biurowych może pomóc nam pokazać się od wrażliwej, zaangażowanej społecznie strony i zyskać dodatkową sympatię wśród klientów.

Co wybrać, gdzie szukać?

Hurtownia gadżetów reklamowych jest jednym z punktów kompleksowej obsługi wszystkich brandingowych rozwiązań i działań marketingowych. Na stronie internetowej takich miejsc często można zaopatrzyć się w produkty promocyjne w formie artykułów biurowych, które mogą pełnić zarówno rolę sprzętu dla pracowników, jak i prezentów dla klientów i kontrahentów.

Trzy ołówki
(fot. Markus Winkler, źródło: unsplash.com)

Dodatkowo, dzięki możliwości personalizowania każdego z nich, gadżety służą równocześnie jako firmowa wizytówka. W ofercie można znaleźć przede wszystkim klasyki, takie jak długopisy czy notesy, dostępne także w wersji eko, czyli wyprodukowane z materiałów biodegradowalnych lub z recyklingu. Oprócz tego także zestawy kolorowych karteczek i markerów, globus korkowy, piórniki, organizery, kalkulatory, wskaźniki laserowe, puzzle magnetyczne, kalendarze bambusowe, etui na smartfony i wiele innych.

Wybór na rynku jest spory i warto wybrać najlepszą opcję. Poskutkuje to czymś więcej, niż tylko znalezieniem najlepszych prezentów dla klientów. To wyraźna oznaka, że nam zależy i jest również mądrym posunięciem biznesowym. Wysyłając upominek klientowi, pozostajesz w centrum uwagi tego najcenniejszego zasobu firmy.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Wybór torebki prezentowej. Na co zwrócić uwagę?
Wybór torebki prezentowej. Na co zwrócić uwagę?
Jak wybrać torebkę prezentową i czym kierować się przy jej doborze? Sprawdź i kupuj z głową!
Firmowy upominek na Dzień Chłopaka – co wybrać?
Firmowy upominek na Dzień Chłopaka – co wybrać?
Dzień Chłopaka warto świętować również w miejscu pracy. Jakimi prezentami można obdarować współpracowników? Podpowiadamy!
Upominki dla pracowników na mikołajki – na co się zdecydować?
Upominki dla pracowników na mikołajki – na co się zdecydować?
Nie masz pomysłu na mikołajkowe upominki dla swoich pracowników? Skorzystaj z naszych propozycji. Przygotowaliśmy listę sprawdzonych prezentów na mikołajki.
Ostatnie wpisy