O tym, że gadżety firmowe są dobrym narzędziem marketingowym, nie trzeba nikogo przekonywać. Pomagają przecież budować więź z klientem, tworzą wizerunek marki, polepszają jej rozpoznawalność itd.
Kubki, czapki, smycze, pen drive’y, koszulki, torby, notatniki i długopisy – każdy niedrogi i łatwy w brandingowaniu przedmiot może być dobrym podarunkiem dla Twoich klientów. Jednak jeśli chcesz wyróżnić się na tle konkurencji i wykazać się pomysłowością, musisz poszukać oryginalnych i niepowtarzalnych gadżetów. Jednym z nich może być multitool.
Multitool, czyli narzędzie wielofunkcyjne, składa się z rękojeści (obudowy) i kilku składanych końcówek, z których każda pełni inną funkcję. Ilość i rodzaj tych końcówek zależy od modelu narzędzia. Ze względu na swoją kompaktowość multitool jest wygodny do noszenia w kieszeni lub plecaku. Nie zajmuje dużo miejsca i waży niewiele.
Różnorodność końcówek sprawia, że narzędzie może mieć szerokie zastosowanie i być przydatne w wielu aktywnościach codziennych, a także w podróży. Korzystanie z niego jest niezwykle proste – wystarczy tylko rozłożyć końcówkę, która jest nam potrzebna.
Prawidłowo wybrany model może zastąpić pełny zestaw narzędzi i jeszcze zmieści się w kieszeni lub torebce. W związku z tym multitool to doskonały prezent dla każdego, kto ceni sobie praktyczne i pomysłowe rozwiązania.
Jeśli chcesz wybrać narzędzie wielofunkcyjne jako gadżet firmowy, zwróć uwagę na kilka aspektów:
Najlepsze są narzędzia ze stali nierdzewnej lub tytanu. Ponieważ multitool ma służyć swojemu właścicielowi w różnych, czasem nawet bardzo trudnych warunkach, musi być wytrzymały i niezawodny. Nie może złamać się po upadku na ziemię czy rdzewieć od wilgoci.
Często poszczególne elementy są wykonane z różnych materiałów, z których każdy jest najbardziej odpowiedni dla danej końcówki (z uwzględnieniem jej głównego przeznaczenia).
Narzędzie tego typu powinno być tak kompaktowe, jak to możliwe, ale jednocześnie wykonywać wszystkie niezbędne zadania. Dlatego istnieją urządzenia o różnych kształtach i rozmiarach. Waga miniaturowych narzędzi o długości około 8 cm wynosi 50–100 gramów, a klasyczne pełnowymiarowe wersje mogą ważyć do 350 gramów i mieć długość do 16 cm.
To pierwsza rzecz, którą zwykle sprawdza nabywca narzędzia – w jakie końcówki wyposażony jest multitool, a co za tym idzie, jakie daje możliwości. W skład różnych modeli mogą wchodzić dowolne kombinacje narzędzi i przyborów, takich jak:
Nie warto wybierać multitoola z dużą ilością funkcji – im więcej narzędzi wchodzi w jego skład, tym cięższy będzie i tym bardziej zmniejszy się ogólna wytrzymałość konstrukcji.
Większa ilość funkcjonalnych końcówek oznacza również wyższą cenę. Wpływa na nią również marka urządzenia – niektóre są bardziej renomowane i luksusowe, inne oferują produkt w przystępnej cenie dla każdego. Przed zakupem nie zapomnij upewnić się, że producent daje gwarancję na konkretny model.
Istnieje ogromna liczba różnych narzędzi wielofunkcyjnych, ale poniżej możesz zapoznać się z najpopularniejszymi z nich.
Multitool daje wiele możliwości, dzięki czemu z pewnością znajdziesz wariant, który jak najlepiej odda charakter Twojej firmy i zmieści się w określonym budżecie. Jeśli prowadzisz biuro podróży, wybierz model turystyczny. Jeśli masz sklep i serwis rowerowy, to podaruj swoim klientom narzędzie, które pomoże im zadbać o ich jednoślady.
Jeśli Twoja firma oferuje bardziej ekskluzywne usługi i obsługuje ważnych klientów, możesz sprawić im prezent w postaci wielofunkcyjnej sprzączki do paska lub stylowej bransoletki z zegarkiem. Taki praktyczny i oryginalny gadżet z gustownym grawerunkiem Twojego logo na ostrzu lub nadrukiem na obudowie na pewno zachwyci każdego i zrobi Ci dobrą reklamę.
Zdj. główne: Carter Yocham/unsplash.com