Święta zbliżają się wielkimi krokami. Prowadzisz firmę i zastanawiasz się, co podarować swoim partnerom biznesowym? Sprawdź, jak wybrać elegancki, a zarazem praktyczny upominek biznesowy. Jeśli wybierzesz odpowiedni prezent, możesz pokazać, że cenisz sobie współpracę z danym klientem.
Abyś mógł wybrać prezent, który sprawi radość obdarowywanemu, musisz go najpierw poznać! Spędź trochę czasu z partnerami biznesowymi, klientami i współpracownikami. Dowiedz się o nich kilku rzeczy, które mogą Ci się później przydać. Zapytaj o ich rodzinę, hobby, marzenia i cele. W ten sposób pokażesz im, że rzeczywiście ich doceniasz.
Oprócz tego odpowiedz sobie na dwa podstawowe pytania: Jaką wiadomość chcesz przesłać z prezentem? Czy upominek utrwali wartości i motto firmy?
Prezenty, które dajesz swoim partnerom biznesowym, powinny być tak samo przemyślane, jak upominki dla rodziny i przyjaciół. Tak jak nie dałbyś cioci dużej torby cukierków i kilku długopisów z logo Twojej firmy, tak też Twoi partnerzy zasługują na coś więcej. Podejdź do każdej osoby indywidualnie. Zastanów się, co może sprawić jej radość. Ktoś mógł wspomnieć, że jest zapalonym kolarzem – podaruj mu nową torbę lub pokrowiec kolarski. Ktoś inny zdradził Ci, że lubi czytać książki i pić gorącą czekoladę – w takim razie na pewno ucieszy się ze stylowego kubka, zestawu gorących czekolad w różnych smakach, czy nowej książki ulubionego autora.
Najlepszy prezent to taki, z którego obdarowany może korzystać codziennie. Dzięki niemu Twój klient, pracownik lub partner biznesowy przypomni sobie o Twojej firmie za każdym razem, gdy na niego spojrzy. Pomyśl więc o torbie na laptopa, eleganckim etui na telefon, stylowym kubku, zegarze, okularach przeciwsłonecznych lub pendrivie.
Jeśli klient mieszka w innym kraju, upewnij się, że znasz panujące tam zwyczaje. Nie chcesz przecież przypadkowo go urazić! Weźmy na przykład Chiny, w których żaden prezent nie może być pakowany na biało. Tradycyjnie biel kojarzy się tam ze śmiercią.
Myśląc o upodobaniach i potrzebach klienta, zastanów się również, co chcesz przekazać za pomocą upominku. Pamiętaj, by dopasować go do zainteresowań osoby obdarowywanej i konkretnej okazji. Pomyśl: czy klient będzie korzystał z Twojego prezentu na co dzień? A może wrzuci go szafy i szybko o nim zapomni? Jeśli na przykład działasz w branży nieruchomości lub kosmetycznej, zastanów się, czy istnieje jakiś sposób, by klient wspomniał o Twoim upominku rodzinie i znajomym. Wreszcie rozważ, czy Twój podarunek jest zgodny z wyznawanymi przez Ciebie wartościami. Może pasjonujesz się ekologią lub konkretnymi zjawiskami społecznymi? Czy możesz jakoś dopasować do tego Twój upominek biznesowy?
Nie trzeba dodawać, że wybrany prezent powinien być wysokiej jakości i odzwierciedlać Twoją firmę. Jakość znajduje również odzwierciedlenie w opakowaniu i dostawie. Upewnij się, że rozpakowywanie sprawi mnóstwo radości Twojemu klientowi lub partnerowi biznesowemu.
Jeśli chcesz, by Twoi współpracownicy i klienci Cię szanowali, najpierw Ty musisz im okazać szacunek. Nie oszczędzaj na prezentach, ale jednak trzymaj się budżetu. Poszukaj przydatnych, wyjątkowych i wysokiej jakości upominków.
Nie myl prezentów świątecznych z reklamowymi. Zastanów się, w jaki sposób możesz pokazać partnerom biznesowym, że cenisz współpracę z nimi. Pokaż, że rzeczywiście ich szanujesz. Prezenty świąteczne nie służą do promowania Twojej firmy. Żaden przedsiębiorca nie chce dostać kubka z logo innej firmy. Pamiętaj, by logo lub nazwę firmy dodać w przemyślany sposób, na przykład na kartce z życzeniami. Nie próbuj jednak tworzyć kampanii marketingowej z dawania upominków tylko po to, by poprawić wyniki sprzedaży.
Zacznij myśleć o prezentach biznesowych wcześnie, aby mieć wystarczająco dużo czasu na przygotowanie. Dzięki temu unikniesz niepotrzebnych nerwów. Nie kupuj upominków w ostatniej chwili. Jeśli chcesz coś podarować partnerom biznesowym, zrób to już na początku grudnia. W ten sposób wyróżnisz się spośród innych firm. Pamiętaj, że nie wszyscy obchodzą Boże Narodzenie. Szanuj ich wierzenia i tradycje. Pamiętaj, że Gwiazdka nie jest jedyną okazją, podczas której możesz dawać prezenty. Każdy moment jest dobry, by pokazać partnerowi biznesowemu, że go doceniasz.
fajny wpis, inspirujacy 😉