Jakie artykuły biurowe warto podarować kontrahentom?

Jakie artykuły biurowe warto podarować kontrahentom?

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Podarunki dla kontrahentów i klientów to sprawdzone i skuteczne dopełnienie marketingowych działań. Dobrze dobrane mogą pozytywnie wpłynąć na umocnienie wzajemnych relacji. Czym się kierować i co najlepiej wybrać?

Dziś konsumenci mają większy wybór niż kiedykolwiek wcześniej, jeśli chodzi o kupowane produkty i usługi. Ten wybór nie kończy się wcale w momencie, gdy podpiszą z umowę z konkretną firmą – lojalność klientów nie jest bezterminowa. Utrzymanie ich przy sobie ma zatem kluczowe znaczenie dla zrównoważonego rozwoju firmy. Tylko jak to zrobić?

Podstawą są naturalnie najwyższej jakości produkty i usługi oraz doskonała obsługa klienta. Oprócz tego, aby okazać konsumentom zainteresowanie oraz szacunek, dobrze jest co jakiś czas przypominać o sobie, przekazując im prezenty w formie biurowych gadżetów.

Zestaw artykułów papierniczych
(fot. Savannah Wakefield, źródło: unsplash.com)

Odpowiednio dobrane stanowią skuteczne dopełnienie działań marketingowych, zarówno w firmie, jak i poza nią. Produktów tego typu jest na rynku bardzo wiele. Jak zatem dokonać najlepszego wyboru i zachwycić naszych klientów i pracowników? Podpowiadamy, jak zabrać się do tego rozsądnie i krok po kroku.

1. Zachwycaj, ale nie zasypuj

Mimo, że dla wielu może wydać się to kontrowersyjne, z podarunkami nie warto przesadzać. Istnieje pewna delikatna granica zarówno w ilości, jak i w jakości, której lepiej jest nie przekraczać. Prezenty lichej jakości lub ich brak z całą pewnością nie będą najlepszą strategią reklamową, ale te zbyt kosztowne i wysyłane co kilka tygodni również mogą przynieść efekt odwrotny od oczekiwanego, wpędzając klientów w zakłopotanie lub zdziwienie. Umiar i wyczucie odgrywają w tym wypadku bardzo dużą rolę.

2. Podchodź do każdego indywidualnie

Dobrym rozwiązaniem jest również personalizacja gadżetów. Jeżeli zebraliśmy dane na temat swoich klientów i wiemy, co może przydać się jednym, a innym nie przyda się w ogóle, lepiej zamówić oddzielne gadżety dla obu grup. Biorąc pod uwagę upodobania naszych klientów, dajemy wyraz temu, że nie traktujemy ich jedynie jako jednolitego źródła dochodu, a wartościowych partnerów.

3. Prezenty nie tylko od święta

Notesy leżące na biurku
(fot. Savannah Wakefield, źródło: unsplash.com)

Okres świąteczno-noworoczny to sztandarowy czas na wysyłkę prezentów, przez co niestety niknie ich wyjątkowość. Warto zmienić tę tradycję i zdecydować się na taki krok o innej porze roku, z innej okazji. W ten sposób można także pokazać klientom, że dbamy o nich nie tylko od święta. Dosłownie!

4. Świadomy wybór w duchu pro-eko

Od jakiegoś czasu rośnie ilość firm, które decydują się na wprowadzanie strategii zrównoważonego rozwoju, i które poważnie traktują kwestie ochrony środowiska naturalnego. Sięgnięcie po ekologiczne alternatywy dla klasycznych prezentów biurowych może pomóc nam pokazać się od wrażliwej, zaangażowanej społecznie strony i zyskać dodatkową sympatię wśród klientów.

Co wybrać, gdzie szukać?

Hurtownia gadżetów reklamowych jest jednym z punktów kompleksowej obsługi wszystkich brandingowych rozwiązań i działań marketingowych. Na stronie internetowej takich miejsc często można zaopatrzyć się w produkty promocyjne w formie artykułów biurowych, które mogą pełnić zarówno rolę sprzętu dla pracowników, jak i prezentów dla klientów i kontrahentów.

Trzy ołówki
(fot. Markus Winkler, źródło: unsplash.com)

Dodatkowo, dzięki możliwości personalizowania każdego z nich, gadżety służą równocześnie jako firmowa wizytówka. W ofercie można znaleźć przede wszystkim klasyki, takie jak długopisy czy notesy, dostępne także w wersji eko, czyli wyprodukowane z materiałów biodegradowalnych lub z recyklingu. Oprócz tego także zestawy kolorowych karteczek i markerów, globus korkowy, piórniki, organizery, kalkulatory, wskaźniki laserowe, puzzle magnetyczne, kalendarze bambusowe, etui na smartfony i wiele innych.

Wybór na rynku jest spory i warto wybrać najlepszą opcję. Poskutkuje to czymś więcej, niż tylko znalezieniem najlepszych prezentów dla klientów. To wyraźna oznaka, że nam zależy i jest również mądrym posunięciem biznesowym. Wysyłając upominek klientowi, pozostajesz w centrum uwagi tego najcenniejszego zasobu firmy.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Internet stacjonarny z telewizją i telefonem? Czy takie oferty naprawdę się opłacają?
Internet stacjonarny z telewizją i telefonem? Czy takie oferty naprawdę się opłacają?
Dowiedz się, co możesz zyskać dzięki takim abonentom.
Na co zwrócić uwagę przy wyborze kubka termicznego?
Na co zwrócić uwagę przy wyborze kubka termicznego?
Kubek termiczny na miarę potrzeb. Jak wybrać, żeby nie żałować?
Gadżety z logo dla księgarni
Gadżety z logo dla księgarni
Niezależnie od tego, czy prowadzisz księgarnię stacjonarną, czy online, z pewnością przyda Ci się dodatkowa forma reklamy. Sprawdź, co zachwyci miłośników dobrej lektury.
Ostatnie wpisy