Ekologiczne gadżety dla firm. Dla tych, którzy chcą pokazać troskę o planetę

Ekologiczne gadżety dla firm. Dla tych, którzy chcą pokazać troskę o planetę

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Ekologiczne upominki reklamowe dla firm to idea łącząca modne podejście i użyteczne produkty, które nie szkodzą środowisku. Zielone gadżety to szalenie pozytywny impuls dla biznesu!

Wizytówki biznesu z pozytywnym przekazem

Koncepcja stania się organizacją bardziej przyjazną środowisku nie jest już czymś, co biznes może ignorować. Klienci tego żądają, rządy wymuszają, a korzyści wykładniczo przewyższają koszta. Eko-polityka firmy wiąże się ze zobowiązaniem do zrównoważonego rozwoju i zarządzania środowiskowego. Posiadanie formalnej polityki ekologicznej pokazuje zarówno pracownikom, jak i klientom, że kwestie środowiska naturalnego są ważnym czynnikiem branym pod uwagę podczas budowania strategii biznesowej

Organiczne produkty
(fot. Toa Heftiba, źródło: unsplash.com)

Wprowadzanie rozwiązań przyjaznych naturze może przybierać oczywiście różne formy, dużo zależy przecież od samej specyfiki naszego biznesu. Dla jednych wkład w ograniczanie pozostawianego po sobie śladu ekologicznego będzie wiązał się z wprowadzaniem innowacyjnych rozwiązań w procesie produkcji, inni mogą wspierać organizacje pozarządowe zajmujące się ochroną planety.

Nie wszyscy jednak mają możliwość wprowadzania dużych, strukturalnych zmian. Chcąc zasygnalizować swoją solidarność z tym ogólnoświatowym „zielonym ruchem”, czasem wystarczy nawet drobna zmiana, jak choćby zwiększona wrażliwość na wybór materiałów, z których wykonywane są zamawiane przez nas gadżety reklamowe.

Idzie nowe!

Do gadżetów reklamowych nie bez przyczyny przylgnęła łatka tandety i tzw. chińszczyzny. Niemal automatycznie kojarzą się one w pierwszej kolejności z plastikowymi długopisami marnej jakości, często pakowanymi każdy w oddzielny foliowy woreczek.

Plastikowe sztućce
(fot. Volodymyr Hryshchenko, źródło: unsplash.com)

Można jednak zakładać, że nie wszyscy przedsiębiorcy chcieli inwestować koniecznie w najtańsze materiały promocyjne. Problemem było to, że przez długi czas trudno było znaleźć na rynku produkty lepszej jakości, które nie byłyby jednocześnie tymi z najwyższej cenowej półki. Dodatkowo świadomość wpływu, jaki masowa produkcja śmieci wywiera na ekosystemy oraz wiedza dotycząca narastającej w szybkim tempie degradacji środowiska, jeszcze parę lat temu była nieco uboższa.

Gadżety przyjazne środowisku

Na szczęście obecnie, dzięki popularyzacji ruchów proekologicznych oraz silnym naciskom społecznym i zwiększonej wrażliwości w tym temacie, rośnie ilość firm oferujących gadżety reklamowe przyjazne środowisku. Główne założenie się nie zmienia: nadal chodzi o drobne produkty, służące jako wizytówka naszego biznesu, z tym że wykonywane są z materiałów odnawialnych, niezagrażających planecie lub z materiałów z recyklingu. Na wszystkich upominkach promocyjnych można nadrukować logo firmy, hasło lub spersonifikowaną wiadomość.

Materiałowa torba na zakupy
(źródło: pexels.com)

Wiele producentów takich gadżetów wychodzi naprzeciw przedsiębiorcom, dla których temat środowiska jest bliski i którzy chcieliby wkroczyć na proekologiczną marketingową ścieżkę. W ich ofercie można znaleźć między innymi długopisy reklamowe eko, notesy biodegradowalne, zestawy do rysowania z recyklingu, drewniane eko ołówki czy torby papierowe ze spersonalizowanym nadrukiem.

Tego typu gadżety sprawdzą się nie tylko jako materiały codziennego użytku dla pracowników, z uwagi na swoje porządne wykonanie i trwałość, ale będą również idealnym prezentem podczas wyjazdów i spotkań biznesowych, zwracającym uwagę na etykę firmy. Dodatkowo, produkty wykonane z naturalnych materiałów zdecydowanie lepiej prezentują się jeżeli chodzi o estetykę, zwłaszcza gdy widnieje na nich wygrawerowany logotyp przedsiębiorstwa.

Produkty zapakowane w naturalne materiały
(fot. EcoPanda, źródło: unsplash.com)

Korzyści płynących z zaangażowania w kwestie ekologiczne jest wiele: począwszy od budowania wizerunku świadomej i wrażliwej marki, a skończywszy na oszczędnościach, związanych z inwestowaniem w trwalsze produkty. Badania rynku pokazują, że prowadzenie etycznej działalności związanej z produktami ma wpływ na szybki wzrost zaufania klientów oraz wzrost atrakcyjności danej marki. Warto więc wykazać społeczną solidarność, a dodatkowo wykorzystać ten trend i przekuć go na swoją korzyść.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Praktyczne bidony z nadrukiem – gdzie znajdą zastosowanie?
Praktyczne bidony z nadrukiem – gdzie znajdą zastosowanie?
Jakie zalety dają bidony z nadrukiem? Dlaczego warto je wybrać? Co oferuje rynek? Odpowiadamy.
Czy druk ulotek nadal jest skutecznym narzędziem w świecie cyfrowego marketingu?
Czy druk ulotek nadal jest skutecznym narzędziem w świecie cyfrowego marketingu?
Analiza roli druku ulotek w nowoczesnym ekosystemie marketingu cyfrowego. Czy są one nadal skuteczne?
Co podarować kontrahentom?
Co podarować kontrahentom?
Szukasz prezentu biznesowego dla kontrahenta? Podpowiadamy, na jakie upominki warto się zdecydować.
Ostatnie wpisy