Gadżety reklamowe – czy i kiedy warto w nie zainwestować?

Gadżety reklamowe – czy i kiedy warto w nie zainwestować?

Potrzebujesz ok. 5 min. aby przeczytać ten wpis

Gadżety reklamowe to świetne narzędzie budowania wizerunku, które poprawi sprzedaż w Twojej firmie. W 2021 roku reklama online wydaje się najistotniejsza, jednak nie można zapomnieć o tradycyjnych rozwiązaniach – dopiero połączenie tych dwóch przyniesie najlepsze rezultaty. 

Gadżety reklamowe w pigułce

Gadżety reklamowe to nic innego jak przedmioty, zwykle drobne, które w nienachalny sposób zaznaczają obecność Twojej firmy lub marki w codziennym życiu konsumentów. Jak pokazują badania, wciąż jest to praktykowany i – co najważniejsze – stosunkowo tani sposób na reklamę. Gadżety przydadzą się także podczas branżowych targów, konferencji i na szkoleniach. Polska Izba Artykułów Promocyjnych podaje, że prawie 83% polskich marketerów wykorzystuje gadżety reklamowe w swojej działalności, a 71% tej grupy potwierdza ich skuteczność. 

Żółty ołówek na białym tle
(fot. Solen Feyissa, źródło: unsplash.com)

Każdy na pewno kojarzy charakterystyczny mały ołówek z logo IKEA. To prosty, a przy tym chyba najpopularniejszy gadżet reklamowy, który zyskał miano kultowego i któremu udało się nawet przedostać do serii internetowych memów. Jak widać, gadżet nie musi być luksusowy ani zaskakujący, żeby zaskarbić sobie sympatię konsumentów. 

Jak stworzyć idealny gadżet dla klienta?

Gadżet, który ma spełniać swoją funkcję, przede wszystkim musi być dopasowany do głównej grupy odbiorców Twoich produktów lub usług. Zastanów się, co stanowi obiekt pożądania wśród Twoich klientów i kontrahentów. Maskotka nie ucieszy raczej partnerów biznesowych (chyba, że sami posiadają pociechy), z kolei najmłodsi nie będą mieli wielkiego pożytku z markowego pióra.

Zdziwiony chłopiec
(fot. Ben White, źródło: unsplash.com)

Jeśli gadżet okaże się pomocny (np. parasol, który uratuje przed deszczem, albo długopis, który wpadnie w rękę akurat wtedy, gdy trzeba coś zapisać), dodatkowo wzmocni to jego rolę. O czym jeszcze musisz pamiętać?

  • Nie bądź zbyt oszczędny

Firmowy gadżet pełni rolę wizytówki firmy. Jeśli upominek będzie słabej jakości, nie wystawi dobrego świadectwa Twojej marce. Istnieje też spore ryzyko, że szybko wyląduje w koszu, przez co reklama nie będzie miała szans zadziałać. 

  • Spersonalizuj gadżet
Różne odcienie kolorystyczne
(fot. Daniele Levis Pelusi, źródło: unsplash.com)

Przedmiot, którym obdarowujesz klientów, powinien budzić jasne skojarzenia z Twoją działalnością (nazwą firmy, produktami, logo czy kolorami). Zrób to z wyczuciem i nawiąż do całej komunikacji wizerunkowej – to w końcu jeden z jej elementów. W miarę możliwości spraw, by gadżet nawiązywał do profilu Twojej branży.

  • Zrównoważ budżet

Wielu przedsiębiorców waha się, czy postawić na gotowe przedmioty, na których umieszczą logo swojej firmy, czy wybrać coś unikatowego i zaprojektować prezent od podstaw. Oczywiście oba rozwiązania mają swoje wady i zalety, dlatego warto zadać sobie pytanie, jak szybko chcemy zobaczyć efekty. Warto mieć na względzie, że wyjątkowe gadżety sprawiają co prawda większe wrażenie, ale także pochłaniają zdecydowanie więcej czasu oraz kosztów. 

Pluszowa świnka skarbonka
(fot. Fabian Blank, źródło: unsplash.com)

Pamiętaj: dobry gadżet reklamowy stanie się mobilną reklamą Twojej firmy, a używający jej klienci lub partnerzy biznesowi – ambasadorami marki. 

W jakie gadżety warto inwestować?

W wyborze ogranicza nas w zasadzie tylko wyobraźnia, bo gadżetem firmowym może stać  się niemal każdy przedmiot. Największy prym wiodą praktyczne przedmioty: długopisy, kubki, notatniki, smycze oraz… słodycze! Świetnym przykładem jest również parasol, który może być pomocny podczas deszczu, jednocześnie oferując sporą powierzchnię reklamową. 

Ludzie z parasolkami na ulicy
(fot. yns plt, źródło: unsplash.com)

Popularne są także upominki elektroniczne (pendrive, powerbank) oraz takie, które pomagają w dbaniu o zdrową sylwetkę (bidony, shakery, szybkoschnące ręczniki itp.). 

W 2017 roku, podczas Festiwalu Marketingu, przeprowadzony został konkurs na najlepsze gadżety reklamowe, które miały się odznaczać „funkcjonalnością i nowoczesną koncepcją”. Produkty oceniane były w 6 kategoriach cenowych – od najtańszych, których koszt wynosił ledwie kilka złotych, aż po te okrzyknięte mianem super business gift. Wśród nagrodzonych artykułów znalazły się zarówno te bardziej standardowe (ołówek, notes, kubek termiczny), jak i oryginalne przedmioty (jak np. ciasto w butelce!). Wszystkich zwycięzców konkursu znajdziesz tutaj.

Najważniejsze efekty

Strzałka w górę
(fot. Tim Mossholder, źródło: unsplash.com)

Powiedzieliśmy już sporo o rodzajach gadżetów reklamowych, przychodzi jednak czas na najważniejsze. Jakich efektów możesz się spodziewać?

  1. Budowa pozytywnego wizerunku wśród klientów.
  2. Umocnienie relacji z partnerami biznesowymi.
  3. Rozluźnienie atmosfery i skrócenie dystansu pomiędzy Tobą a twoim klientem.
  4. Wykreowanie pozytywnych skojarzeń związanych z Twoją marką.
  5. Utrwalenie w pamięci odbiorców informacji o Twojej firmie.
  6. Stała obecność w życiu klienta. 
  7. Zwiększenie sprzedaży i obrotów.

Dlatego odgadnij styl życia konsumenta i pozwól, aby Twój upominek towarzyszył mu w codziennym życiu!

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

  • Magdalena 11.01.2022

    oczywiście, że warto wykorzystywać takie dodatki. sama widzę efekty. w tym roku wybieram się na targi Rema Days Warsaw, w umie to praktycznie za miesiąc będą, tam co roku zyskuję sporo inspiracji oraz poznaję ciekawe osoby. 🙂

Rekomendowane
Eko zestawy dla pracowników – jak je skomponować?
Eko zestawy dla pracowników – jak je skomponować?
Gadżety i upominki firmowe podążają za ekologicznymi trendami. Sprawdź pomysły na eko podarunki dla Twojej firmy!
Prezent na parapetówkę dla fana sportu? Tylko te propozycje!
Prezent na parapetówkę dla fana sportu? Tylko te propozycje!
Poznaj nasze inspiracje na prezent dla fana sportu, który może okazać się przydatny w domowym zaciszu. Połącz klasyczne i personalne podejście do obdarowania osoby urządzającej pierwszą imprezę w nowym lokum.
Inspektor Gadżet przedstawia najnowsze trendy na rynku
Inspektor Gadżet przedstawia najnowsze trendy na rynku
Chcesz zakupić gadżety reklamowe i przy tym naprawdę zaskoczyć swoich kontrahentów i klientów? Sprawdź, co aktualnie króluje w trendach!
Ostatnie wpisy