Wizytówka nadal jest niezbędnym narzędziem marketingowym, zwłaszcza jeśli prowadzisz lokalną firmę. Z pewnością przyda Ci się na spotkaniach networkingowych. Dzięki jej niewielkim rozmiarom Twoi potencjalni klienci mogą ją bez problemu włożyć do portfela, szuflady biurka lub kieszeni. Sprawdź, jak powinna wyglądać profesjonalna wizytówka!
Twoja wizytówka mówi wiele o Tobie i Twojej firmie. Wybierz projekt, który najlepiej odzwierciedla markę. Jeżeli jesteś dekoratorem wnętrz, specjalizującym się w nowoczesnych stylizacjach, pomyśl o prostym, przejrzystym szablonie.
A może prowadzisz salon kosmetyczny? W takim razie zdecyduj się na kolorową, mniej formalną wizytówkę. W razie wątpliwości porozmawiaj z doświadczonym grafikiem.
Zastanów się, czy czcionka, której używasz na stronie internetowej i materiałach marketingowych, będzie równie dobrze wyglądać na Twojej wizytówce. Wybierz adekwatny krój liter, który nawiąże do charakteru Twojego produktu lub usług.
Upewnij się też, że rozmiar czcionki wynosi przynajmniej 8 pkt. Ważniejsze informacje, takie jak imię i nazwisko czy nazwa firmy, możesz zaakcentować większymi, pogrubionymi literami albo innym krojem. Dzięki temu możesz mieć pewność, że tekst na wizytówce będzie czytelny dla potencjalnych klientów i partnerów biznesowych.
Rozmiar i orientacja wizytówki wpływają na rozmiar czcionki i ilość tekstu. Dodatkowo odzwierciedlają także osobowość Twojej marki. Lubisz tradycyjne rozwiązania, a może jesteś odważnym nonkonformistą?
Zazwyczaj wizytówki są prostokątne, mniej więcej wielkości karty kredytowej, zorientowane poziomo. Jeśli chcesz się wyróżnić, zdecyduj się na kwadratowy egzemplarz, z zaokrąglonymi rogami lub o orientacji pionowej.
Upewnij się, że wizytówka zawiera kluczowe informacje. Jeśli to wizytówka reprezentująca Ciebie, oprócz swojego nazwiska i stanowiska dodaj też nazwę firmy, numer telefonu lub witrynę internetową i adres e-mail. W ten sposób zwiększasz szanse, że klienci odezwą się do Ciebie.
Zastanów się, jak rozmieścisz tekst. Sprawdź, czy wszystkie informacje są czytelne. Przygotowując projekt, zacznij od logo, a dopiero później przejdź do pozostałych elementów. Pamiętaj, że możesz dostosować rozmiar każdego elementu, zmieniając jego położenie lub zachowując większy odstęp.
Jeśli martwisz się, że potencjalny klient wyrzuci lub zgubi Twoją wizytówkę, zamieść na niej coś, co powstrzyma go przed tym procederem! Na drugiej stronie zapisz np. termin kolejnego spotkania, umieść znaczek lojalnościowy lub ciekawostkę. Jeśli prowadzisz restaurację, kawiarnię lub pub, dołącz krótki przepis na popisowe danie lub napój. A może sprzedajesz biżuterię? W takim razie zdradź trik, jak dobrać kolczyki lub łańcuszek do sukienki wieczorowej.
Możesz też zamówić wizytówki magnetyczne. Ta technika sprawdzi się doskonale, jeśli oferujesz usługi hydrauliczne, ogrodnicze, informatyczne lub samochodowe. Klienci przykleją wizytówkę na lodówkę, by na wszelki wypadek mieć Twój numer pod ręką
Nie zaśmiecaj wizytówki niepotrzebną ilością tekstu. Jeżeli umieścisz na niej zbyt wiele elementów, wszystkie będą rywalizować o uwagę czytelnika i nic się nie wyróżni. Chcesz przekazać dużo informacji? W takim razie wykorzystaj dwie strony wizytówki. Projektanci podkreślają, że odrobina białej przestrzeni sprawi, że wizytówka stanie się bardziej estetyczna, a dodatkowo zaakcentuje to, co najważniejsze.
Pamiętaj, że im mniej elementów zamieścisz, tym większy wpływ wywrą na odbiorcach te, które pozostawisz. Pomyśl więc, jak uprzątnąć bałagan, by pozostawić trwałe i solidne wrażenie.
Jeśli chcesz wyróżnić się na tle konkurencji, pomyśl o specjalnym wykończeniu. Dzięki temu możesz mieć pewność, że wizytówka wzbudzi zainteresowanie potencjalnych klientów i partnerów biznesowych.
Rozważ dodanie nietypowego elementu lub specjalnej obróbki nadruku. Foliowe akcenty nadadzą wizytówce wyrafinowany połysk. Z kolei wypukła, błyszcząca powierzchnia stworzy wyjątkowy efekt 3D. Projektując wizytówkę, zwróć też uwagę na papier. Jeśli będzie bardzo gruby, nada jej luksusowy charakter, z kolei siarczanowy papier z recyklingu podkreśli organiczny charakter wizytówek. Jeżeli oferujesz produkty eko, to rozwiązanie sprawdzi się tutaj idealnie.