Zaskocz swoich klientów… na słodko

Zaskocz swoich klientów… na słodko

Potrzebujesz ok. 5 min. aby przeczytać ten wpis

Dorosły czy dziecko, mężczyzna czy kobieta – każdy lubi słodycze. Dlatego warto rozważyć wykorzystanie słodkich upominków i poczęstunku w charakterze narzędzi marketingowych.

Obecnie na rynku działa wiele firm oferujących przygotowanie słodyczy i deserów z logotypem. Spersonalizować można praktycznie wszystko od czekolady po wypieki. Taki słodki zestaw to pyszny i wyjątkowy sposób na wyrażenie wdzięczności, przyciągnięcie uwagi klienta, a także zbudowanie pozytywnych skojarzeń z marką. Dlatego planując akcje promocyjne, rozważ użycie słodkiej reklamy. 

Dlaczego słodycze to dobry pomysł?

Słodycze od zawsze kojarzą nam się z czymś przyjemnym, nawet jeśli nie jesteśmy łasuchami. Nasze wrodzone uzależnienie od wszystkiego, co słodkie, jest biologicznym dziedzictwem, ponieważ produkty, które mają wysoki poziom węglowodanów, zawsze były ważnym dostawcą energii dla naszego organizmu. Tak więc, jeśli spożywamy pokarmy bogate w węglowodany, mózg sygnalizuje ciału, że czuje się dobrze.

Dziś na każdym rogu czekają na nas pokusy w słodkiej i słonej formie. Ich wpływ na nasze ciało jest taki sam – wystarczy mały kawałek i uwalniany jest hormon szczęścia, który wywołuje u nas uśmiech i przypływ energii.

Kolorowe donuty
(fot. Nerfee Mirandilla, źródło: unsplash.com)

Słodycze z logo – zalety

Umieszczenie logo firmy na cukierkach czy czekoladzie jest stosunkowo niedrogie i pozytywnie wpływa na wizerunek marki. Dodatkowo:

  • oryginalny projekt będzie przyciągał uwagę klientów i zwiększy rozpoznawalność firmy;
  • przyjemność z poczęstunku będzie kojarzyć się z firmą i pozytywnie wpłynie na jej relacje z klientem;
  • firmowe słodycze klient zabierze ze sobą i poczęstuje nimi znajomych oraz krewnych, tym samym zwiększy zasięg działania tej formy reklamy;
  • w przeciwieństwie do innych gadżetów reklamowych słodkości oddziałują na wszystkie zmysły klienta;
  • szerokie możliwości dostosowania do dowolnej grupy docelowej, a także okazji.

Jak osłodzić swój biznes?

Słodka reklama jest dość uniwersalna i może być stosowana praktycznie w każdej branży. Sposobów na jej wykorzystanie jest kilka:

  • Słodki poczęstunek – wystarczy postawić miseczkę z cukierkami w odpowiednim miejscu w zasięgu gości: na recepcji hotelowej, na stoliku w poczekalni, na standzie na targach branżowych, w sali konferencyjnej itp.;
  • Upominek firmowy – ładnie zapakowane babeczki albo ciastka z logo Twojej firmy będą miłym prezentem lub dodatkiem do niego. W ten sposób możesz podziękować ważnym klientom lub partnerom, ale też swoim pracownikom;
  • Podczas wydarzeń – jeśli Twoja firma współorganizuje jarmark, festiwal, koncert lub inne wydarzenie masowe, zatrudnij hostessy, które będą w jego trakcie rozdawały gościom słodkości.

Jakie słodycze możesz wybrać?

Wyroby cukiernicze to dzisiaj małe dzieła sztuki. Słodkie upominki reklamowe charakteryzuje różnorodny asortyment, bogactwo smaków i form, możliwość wykonania słodyczy na zamówienie i niemal nieograniczone warianty personalizacji.

Wyroby czekoladowe

Prym wiedzie oczywiście czekolada. Elegancka i uniwersalna, słodka lub gorzka, z nadzieniem lub bez – możliwości jest wiele. Możesz zamówić czekoladki z jadalnym nadrukiem, tabliczki czekolady w firmowym opakowaniu albo pójść krok dalej i zamówić czekoladowe figurki, np. w kształcie Twojego logo.

Czekolada
(fot. Tamas Pap, źródło: unsplash.com)

Cukierki i krówki

Najbardziej standardowa opcja, w zasadzie pozwala jedynie na personalizację papierków, w które zawinięte są słodycze. Jednak w przypadku poczęstunku w miseczce, do którego wszyscy sięgają gołymi rękami, ta opcja sprawdzi się najlepiej. Jest bezpieczna, higieniczna i nie brudzi. A typowo polskie krówki doskonale sprawdzą się jako poczęstunek lub upominek dla zagranicznych partnerów firmy.

Lizaki i landrynki

W tym przypadku również można spersonalizować opakowanie, ale bardziej zaawansowane pracownie cukiernicze, dzięki odpowiedniej obróbce masy cukrowej, są w stanie dodać do projektu niewielki symbol. I oczywiście dobrać kolory zgodnie z Twoim życzeniem.

Dwa lizaki trzymane w dłoni
(fot. 岁月 如歌, źródło: unsplash.com)

Wypieki

Ciastka i babeczki można dowolnie udekorować lub nadrukować na nich jadalne logo, ale weź pod uwagę ich skład. Klient może być weganinem lub nie jeść glutenu i w takiej sytuacji Twój słodki upominek może go zaskoczyć, ale niemile.

Miody i dżemy

Naturalne miody i konfitury owocowe o niskiej zawartości cukru to zdrowa alternatywa, która cieszy się coraz większą popularnością. Niestety dobrej jakości miód czy dżem w firmowym słoiczku może kosztować więcej, przez co będzie dobrym prezentem na wyjątkowe okazje i dla najważniejszych klientów.

Słoiki z przetworami
(fot. Paréj Richárd, źródło: unsplash.com)

W przypadku słodyczy nie oszczędzaj na jakości, wybieraj popularne smaki, które trafią w gusta każdego i przede wszystkim weź pod uwagę preferencje swoich grup docelowych – lizaki będą najlepsze dla dzieci i młodzieży, panie mogą bardziej ucieszyć się ze zdrowego wariantu, a wymagającym klientom nie możesz zaoferować prostych landrynek.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Promowanie marki z szacunkiem dla środowiska – jak wybrać odpowiednie, ekologiczne gadżety?
Promowanie marki z szacunkiem dla środowiska – jak wybrać odpowiednie, ekologiczne gadżety?
Artykuł prezentuje poradnik jak promować markę, zachowując szacunek dla środowiska poprzez wybór odpowiednich, ekologicznych gadżetów.
Drobne upominki dla pracowników – docenienie ich wysiłku i zaangażowania
Drobne upominki dla pracowników – docenienie ich wysiłku i zaangażowania
Doceniaj pracowników i zbuduj silne więzi. Drobne upominki to wyraz wdzięczności. Oto kilka inspirujących pomysłów dla Twojego zespołu!
Gadżety reklamowe dla firm na targi i konferencje. Na co warto postawić?
Gadżety reklamowe dla firm na targi i konferencje. Na co warto postawić?
Na jakie gadżety targowe warto postawić? Już podpowiadamy!
Ostatnie wpisy