Ponieważ klienci nie lubią nachalnych reklam, firmy starają się szukać marketingowych rozwiązań, które staną się naturalną częścią życia konsumentów, a przy tym będą dla nich użyteczne – jak kubek.
Jeśli podarujesz swoim klientom produkty promocyjne, takie jak kubki z Twoim logo, dasz im coś, z czego mogą korzystać przez wiele lat. W dodatku taka forma reklamy nie narzuca się klientowi, ale cały czas jest obecna w jego otoczeniu. Za każdym razem, gdy korzysta z kubka, czy to w domu, czy to w pracy, przypomina sobie o Twojej marce. Co więcej, kubek może też przyciągnąć uwagę innych osób, które go zauważą.
Kubki z nadrukiem można nazwać najbardziej standardową i uniwersalną opcją reklamową. Takie pamiątki nie mają żadnych ograniczeń wiekowych ani statusowych odbiorcy. Możesz je podarować wyróżniającym się pracownikom, partnerom biznesowym, gościom na wydarzeniu biznesowym. Każdy z nas codziennie pije herbatę lub kawę, dlatego ładny kubek nigdy nie pozostanie bez uwagi właściciela.
Kubki są naprawdę jednym z najbardziej przydatnych akcesoriów w każdym domu i biurze. Dlatego jako nośnik reklamowy odnoszą sukcesy zarówno u najmniejszych, jak i największych firm. Markowe naczynia są często używane przez pracowników tej samej organizacji: ma to pozytywny wpływ na wizerunek firmy i zwraca uwagę klientów na logo i nazwę na produktach.
Wiele młodych firm nie docenia mocy niepozornego kubka. Silą się na oryginalność, wymyślając nietypowe, ale często też bezużyteczne upominki dla klientów. Tymczasem kubek reklamowy ma same zalety i ani jednej wady.
Przystępny koszt. Reklama na kubkach to skuteczny i tani sposób promocji, szczególnie w porównaniu z reklamami prasowymi czy telewizyjnymi. Nic nie stoi na przeszkodzie, by zamówić większą partię – nie mają daty ważności, a zakup hurtowy jeszcze bardziej obniży cenę.
Użyteczność. Kubek to gadżet promocyjny, który nie wyląduje szybko w koszu na śmieci i nie będzie kurzył się na półce. Przeciętny człowiek, który pije herbatę trzy razy dziennie, widzi taką reklamę co najmniej 700 razy w roku. A ponieważ picie herbaty jest często czynnością towarzyską, promocja trafia również do ludzi z otoczenia właściciela kubka.
Długotrwałość. W najlepszym wypadku kubek będzie reklamował Twoją firmę przez co najmniej dekadę, w ciągu której będzie podtrzymywał Twoją więź z klientem. Nadruki na kubkach są wytrzymałe, a same kubki się nie psują i nie tracą ważności. Taki gadżet będzie służyć klientowi, dopóki się nie potłucze.
Dyskrecja reklamy. Zdarza się, że reklama powoduje negatywne reakcje odbiorców, zwłaszcza gdy jest zbyt nachalna i drażniąca. W przypadku kubka Twoja firma będzie kojarzona tylko z najprzyjemniejszymi chwilami i w naturalny sposób pozostanie w zasięgu Twojego klienta, zapisując się w jego świadomości.
Kubki reklamowe dają wiele możliwości personalizacji projektu. Możesz wybrać nie tylko kolor kubka i nadruk, ale także pojemność, kształt i materiał.
Kiedyś kubki z aplikacją były wykonane głównie ze szkła i plastiku. W przeważającej części było to podyktowane względami praktyczności i opłacalności kampanii reklamowej. Później zaczęły się pojawiać nieco droższe produkty przeznaczone dla cenniejszych klientów lub menedżerów wyższego szczebla. Obecnie różnorodność dostępnych materiałów osiągnęła punkt kulminacyjny: szkło, plastik, metal, a nawet porcelana.
W tej kwestii również masz szerokie pole do popisu. Uniwersalność kubka sprawia, że możesz go podarować każdemu i przy każdej okazji: na konferencjach, na wydarzeniach firmowych, na spotkaniach biznesowych, na targach branżowych i wydarzeniach kulturalnych, które współorganizuje Twoja firma. Kubek może być też częścią większego zestawu, np. welcome packów dla gości lub świątecznych zestawów prezentowych.
Kubki z logo nie są nowością. Pozornie mogą wydawać się nudnym i nietrafionym pomysłem, jednak swoją użytecznością, przystępnością i uniwersalnością górują nad każdym nawet najbardziej oryginalnym pomysłem. Pomagają budować pozytywny wizerunek firmy w kontaktach z klientem, ale sprawdzą się także w tworzeniu więzi z partnerami biznesowymi oraz pracownikami.