Klasyczne gadżety. Dlaczego notes to zawsze dobry upominek?

Klasyczne gadżety. Dlaczego notes to zawsze dobry upominek?

Potrzebujesz ok. 5 min. aby przeczytać ten wpis

Notesy niezmiennie od wielu lat są popularnym gadżetem reklamowym, który przy niewielkich nakładach finansowych daje wiele możliwości i służy promocji firmy przez długi czas. 

Jak pokazuje praktyka, notesy z logo lub hasłem promowanej marki są najbardziej pożądane wśród klientów i partnerów. Notatnik to oryginalny i przydatny prezent, który spodoba się absolutnie wszystkim.

Jakie cechy musi mieć dobry notatnik?

Doskonała jakość. Notatnik z logo zdecydowanie powinien być trwały, ponieważ taki jest główny cel reklamy. Dlatego nie stosuj taniego papieru, który szybko straci jakość i ładny wygląd. Zwróć uwagę również na wytrzymałe wiązanie.

Estetyczność. Najlepiej postawić na prosty i minimalistyczny design. Taki notatnik sprawdzi się szczególnie jako prezent dla pracowników i partnerów biznesowych, ale nie tylko. Większość ludzi nie lubi krzykliwych i kiczowatych grafik ani wizualnego przepychu.

Wygodny format. Teoretycznie możesz wybrać dowolny rozmiar, jednak te poniżej A4 są lepszym wyborem. Im mniejszy notatnik, tym wygodniejszy jest w użyciu.

Notatnik jako gadżet reklamowy i upominek

Głównymi zaletami notatników z logotypami lub sloganami są:

  • Efektowny wygląd – możesz dowolnie je personalizować, dzięki czemu Twój projekt będzie unikalny i maksymalnie dopasowany do specyfiki firmy;
  • Wszechstronność i użyteczność dla przyszłego właściciela – notes to gadżet, który doskonale sprawdzi się w pracy, domu czy szkole;
  • Niski koszt – jeśli chcesz kupić produkt reklamowy hurtowo, to notatniki są doskonałym wyborem;
  • Uniwersalność – to idealny prezent dla każdego i na każdą okazję.

Ogromną zaletą jest także to, że możesz w pełni zdecydować, jak Twój notatnik ma wyglądać w środku i na zewnątrz.

Wygląd notatnika

Możesz wybrać kolor, kształt i fakturę notatnika, a także materiał i grafikę na okładkę dopasowane do obszaru działalności firmy. Na przykład, jeśli Twoja firma jest zaangażowana w świadczenie usług sportowych, możesz zamówić notatniki, które będą miały efektowną okładkę o tematyce sportowej z logo Twojej firmy i hasłem zachęcającym do aktywnego działania. Jeśli notatnik ma być skutecznym narzędziem promocyjnym, musi być po prostu ładny. Weź pod uwagę:

  • format – idealnym rozwiązaniem jest A5, mieści się w torbie, nie zajmuje dużo miejsca, ale jest też wygodny w użyciu;
  • rodzaj wiązania – notesy można zszywać lub łączyć sprężyną, ale najlepsze jest łączenie za pomocą kleju;
  • kolory – konieczne jest wybranie takiej kombinacji kolorów, która wpłynie pozytywnie na wrażenia klienta;
  • kształt – standardowo arkusze są prostokątne, ale kwadratowe i okrągłe również się sprawdzą, bardziej nietypowe kształty powinny być dobrze przemyślane;
  • papier – arkusze powinny być grube, trwałe i dobrej jakości, dla lepszego efektu możesz wykorzystać papiery o ciekawych strukturach i kolorach;
  • obróbka – po wydrukowaniu notatnik może być poddany dodatkowej obróbce i udekorowany przez tłoczenie, laminowanie, lakierowanie itd.

Zawartość notatnika

Oprócz wyglądu zewnętrznego możesz wybrać także zawartość notatnika. Może mieć wiele różnych zakładek i tabel lub składać się z samych czystych arkuszy. Strony notatnika można podzielić na kilka kategorii połączonych z dowolnym tematem. Wewnątrz możesz też umieścić informacje o charakterze reklamowym.

Przy tworzeniu zawartości notatnika powinieneś uwzględnić:

  • font – musi być czytelny i pasować stylem do Twojej marki;
  • dawkowanie tekstu – notatnik to nie książka, więc nie umieszczaj w nim długich tekstów, najważniejsze informacje powinny być zawarte w krótkich i ciekawych frazach;
  • różnorodność lub prostotę – możesz przygotować notatnik z czystymi kartkami lub dodać proste elementy graficzne, krótkie dodatki tekstowe, strony ułatwiające organizację, np. kalendarz czy listy zadań.

Projekt powinien tworzyć spójną całość pod względem stylu, designu, treści i zawartości.

Komu można podarować notatnik z logo firmy?

Klientowi. Przede wszystkim produkty promocyjne i pamiątkowe są przeznaczone dla nowych lub obecnych klientów firmy. Głównym zadaniem takich upominków jest przyciągnięcie nowych klientów i zwiększenie lojalności dotychczasowych. Twoi kontrahenci będą mogli korzystać z notatnika w dowolny sposób, zabierać go ze sobą na spotkania biznesowe lub w podróże służbowe, prowadzić osobisty pamiętnik, zapisywać w nim swoje osiągnięcia i plany na przyszłość.

Pracownikowi. Takie prezenty wzmacniają ducha korporacyjnego firmy i pomagają pracownikom poczuć się ważnymi i potrzebnymi. Za pomocą notatników z logo możesz pogratulować pracownikom osiągnięć, przywitać ich na nowym stanowisku lub wyrazić wdzięczność za ich zaangażowanie.

Partnerowi. Twoi partnerzy biznesowi na pewno docenią taki prezent. Współpracujące ze sobą firmy często odbywają spotkania biznesowe i biorą wspólnie udział w konferencjach, szkoleniach i warsztatach. We wszystkich tych sytuacjach przydaje się notatnik. Dobrze zaprojektowany, poręczny i elegancki będzie pozytywnie wpływał na wizerunek Twojej marki i wzmocni Twoją więź z partnerami.

Notatnik jest doskonałą opcją reklamową i promocyjną. Jest niedrogi i praktyczny, idealny na prezent. Może być używany jako mała nagroda w akcjach promocyjnych i jako prezent dla współpracowników lub partnerów. Główną zaletą notatnika jest to, że stale będzie w zasięgu wzroku swojego właściciela, przypominając mu o Twojej firmie.

Zdj. główne: Jan Kahánek/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jak opakowania kartonowe mogą wspierać wizerunek ekologiczny Twojej marki
Jak opakowania kartonowe mogą wspierać wizerunek ekologiczny Twojej marki
Dowiedz się, jak wybór ekologicznych opakowań kartonowych może wpłynąć na pozytywny odbiór Twojej marki przez klientów i przyczynić się do zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstwa.
Na czym polega identyfikacja wizualna?
Na czym polega identyfikacja wizualna?
Dzięki identyfikacji wizualnej możesz zaistnieć na rynku. Dowiedz się, na co zwrócić szczególną uwagę podczas jej kreowania.
Wyjątkowy klient, czyli moc personalizacji
Wyjątkowy klient, czyli moc personalizacji
Dlaczego klienci lubią produkty personalizowane i jakie to może mieć korzyści dla firmy? Jakie są zasady musi spełniać udana personalizacja? Sprawdź.
Ostatnie wpisy