Produktywność każdego pracownika biurowego zależy od jego koncentracji, motywacji i komfortu. Na wszystkie te czynniki pozytywnie wpływa dobrze zorganizowane, uporządkowane i wolne od rozpraszaczy miejsce pracy.
Czasami nawet najmniejszy gadżet może znacząco poprawić koncentrację i pomóc skupić się na bieżących zadaniach. Oto kilka takich dodatków, które warto kupić do swojego biura.
Fascynacja filozofią i kulturą Wschodu wciąż zyskuje na popularności, co widać w modnych w ostatnim czasie akcesoriach domowych i biurowych. Jednym z bardziej oryginalnych jest mini ogród zen, który pełni funkcję pulpitu medytacyjnego. Dzięki niemu można wyciszyć się i zebrać myśli przed rozpoczęciem kolejnego zadania, a przy tym stanowi piękny i nietypowy element wystroju pomieszczenia. Mini ogrody zen występują w wielu wariantach i rozmiarach, dlatego bez trudu znajdziesz model, który zmieści się na Twoim biurku i pomoże Ci się skoncentrować.
Jedno z najstarszych urządzeń do mierzenia czasu nie wychodzi z mody. Klepsydra jest praktyczna i nadaje się do odmierzania czasu pracy przy krótkich, intensywnych zadaniach. Co więcej, przesypujący się wolno piasek działa kojąco i pomaga się skupić bardziej niż tykający zegar ścienny. Dostępne w sklepach klepsydry mogą mieć naprawdę różnorodny design – od modeli klasycznych i retro po te bardziej abstrakcyjne i futurystyczne.
Aromaterapia to również jeden ze skutecznych sposobów na zwiększenie koncentracji. Tutaj przydatny będzie dodatek w postaci stylowego dyfuzora zapachowego. Niewielkie urządzenie można postawić na biurku lub pod nim i dać gadżetowi roztaczać wokół przyjemny, uspokajający zapach.
Jeśli chcesz, aby Twoje otoczenie było nie tylko piękne, ale także harmonijne i sprzyjało pozytywnym myślom, powinieneś przyjrzeć się efektownym fontannom stołowym. Ta niewielka dekoracja potrafi wnieść odrobinę magii do biurowej codzienności, a szum spadającej wody łagodzi stres i pomaga skupić się na tym, co tu i teraz.
Wysokiej jakości mini fontanny mogą przybierać różne formy – od ceramicznych, bajkowych ogrodów po nowoczesne i minimalistyczne rzeźby. Najważniejsze jednak, by fontanna była kompaktowa i nie zabierała dużo miejsca na biurku.
Pozornie zwykły zegar ścienny z białą tarczą i czarnymi wskazówkami, a w rzeczywistości bardzo oryginalna tablica do planowania. Po tarczy można pisać zwykłymi markerami suchościeralnymi. Zamiast po kolejnych cyfrach wskazówki przesuwają się po zapisanych wydarzeniach i zadaniach. Dzięki temu na bieżąco możesz śledzić swój plan dnia i nigdzie się nie spóźnisz. Dodatkowo czysty zegar bez notatek wygląda bardzo stylowo i futurystycznie, czyli idealnie do nowoczesnego biura.
Organizer to przydatny drobiazg dla każdego, kto lubi trzymać na stole długopisy, ołówki, ważne papiery i dziesiątki innych rzeczy! Taki dodatek w dowolnej formie i stylu pomoże zapanować nad chaosem biurkowym, który nie pozwala Ci skupić się na bieżących zadaniach. Jeśli więc nieustannie czegoś szukasz i tracisz cenny czas, kup wygodny i praktyczny organizer.
Zwolennicy feng shui wierzą, że obrazy otaczające człowieka mogą wpływać na jego energię i koncentrację. Zgodnie z tą filozofią w biurze najlepiej sprawdzą się grafiki z wodą (fontanny, wodospady, rzeki), a także naturalne krajobrazy z czystym niebem i górami. Te ostatnie, zawieszone nad miejscem pracy, dają poczucie stabilności i spokoju.
Zdj. główne: freddie marriage/unsplash.com