W jakie formy reklamy inwestować na początku działalności firmy?

W jakie formy reklamy inwestować na początku działalności firmy?

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Początek działalności firmy to kluczowy moment dla każdego przedsiębiorcy. Większość z nich musi wykazać się dużą dawką cierpliwości, bo żaden biznes nie przynosi zysków od razu, a jego rozkręcenie trwa czasem sporo. Tym ważniejsze jest, w jakie formy reklamy zdecydujemy się zainwestować swój kapitał.

Twoje działania reklamowe muszą być przede wszystkim zaplanowane. Nieskoordynowane ze sobą pojedyncze aktywności mogą wprowadzić sporo zamieszania, a w konsumentach wywołać poczucie chaosu i niekonsekwencji. Pamiętaj także o tym, by stworzyć możliwie dokładny profil przeciętnego klienta firmy – dzięki temu skierujesz reklamę do odpowiedniego grona i wybierzesz jej odpowiedni rodzaj. To ważne, byś wiedział, ile lat ma Twoja persona zakupowa, gdzie przebywa, co lubi i z jakich mediów czerpie informacje. 

Po pierwsze – digital

Plan na publikację posta w mediach społecznościowych
(fot. Markus Winkler, źródło: unsplash.com)

Digital marketing kojarzy się przede wszystkim z Internetem, i słusznie! Zaletą takiej reklamy jest stosunkowo niski koszt, a także łatwa do zweryfikowania skuteczność. Jeśli Twoja firma stawia dopiero pierwsze kroki, nie musisz od razu inwestować we własną rozbudowaną stronę internetową. Ciekawą alternatywą będzie strona typu landing page, która realizować będzie jeden konkretny cel (np. zostawienie danych kontaktowych przez Twoich klientów) lub prowadzenie mediów społecznościowych. Nie traktuj ich jednak zbyt lekko – Facebook czy Instagram służą, co prawda, przede wszystkim rozrywce, ale działania reklamowe w ich obrębie również muszą być przemyślane. 

Po drugie – tradycja

Pomimo popularności reklamy w Internecie, nie zawsze warto ograniczać się tylko do niego. Pamiętajmy, że w wielu branżach nadal cenione są także bardziej tradycyjne formy marketingu. Przykładem może być klasyczna reklama outdoorowa – np. billboardy pojawiające się w większych miastach. Także one mogą być nowoczesne: przedsiębiorcy coraz częściej decydują się na billboardy nazywane “city light”, czyli rodzaj gabloty, która jest podświetlana od wewnątrz. Takie rozwiązanie jest dużo bardziej dyskretne od standardowego billboardu i – jeśli umieścimy je w strategicznym punkcie miasta – wciąż może dawać niesamowite efekty. 

Po trzecie – aktywność

Konferencja biznesowa
(fot. Headway, źródło: unsplash.com)

To bardzo ważne, byś od początku kształtowania własnej firmy bądź marki zadbał o to, żeby była widoczna w swojej branży i nadążała za aktualnymi trendami. Z tego powodu dobrze, gdy dbasz o rozwój własny i pracowników, np. poprzez uczestnictwo w szkoleniach i kursach. Czytaj również branżową prasę i śledź działania swojej konkurencji – to pozwoli Ci wyciągać wnioski i wprowadzać nowe rozwiązania.

Również obecność na wydarzeniach branżowych może przynieść sporo korzyści Twojej firmie. Zorientuj się zatem, jakie eventy przyciągają spore grono odbiorców i dopilnuj, by nie odbyły się bez Ciebie. Sama obecność to jednak za mało, by zostać zapamiętanym przez klientów. Postaw zatem na odpowiednie gadżety reklamowe, zarówno te zupełnie drobne (jak długopisy, kubki czy smycze z logo firmy), jak i nieco większe. 

Dobrą praktyką jest zakup personalizowanego parawanu reklamowego, który będzie widniał w tle stanowiska. Dzięki takiemu rozwiązaniu logo lub nazwa Twojej firmy w naturalny sposób zakorzeni się w świadomości konsumentów, nie bombardując ich przy tym nadmiarem informacji. Parawany reklamowe z pełną możliwością personalizacji znajdziesz w tym miejscu: https://inventini.com/dodatki-eventowe/parawany-reklamowe/. Jeśli zabraknie Ci pomysłu na odpowiedni dobór koloru lub grafiki, możesz oddać projekt w ręce profesjonalistów.

Po czwarte – pełna informacja

Napis "contact us"
(fot. Miles Burke, źródło: unsplash.com)

Adres Twojej firmy, wskazówki dot. dojazdu, dokładny i aktualny cennik usług… informacje, które są istotne z perspektywy klienta, można by wymieniać długo. Zadbaj o to, by miał ich możliwie dużo na wyciągnięcie ręki. 

Jeśli więc zdecydowałeś się na profil na Facebooku, umieść najważniejsze dane w dziale “informacje”. Jeśli jakieś pytanie notorycznie się powtarza – stwórz FAQ (np. w formie posta) i przypnij go u góry strony. Jeśli natomiast posiadasz wizytówkę w Google (a powinieneś), także upewnij się, że zawiera ona komplet informacji. Pamiętaj: klient, który będzie musiał włożyć trud w dotarcie do Ciebie, najprawdopodobniej pójdzie do konkurencji.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jak efektywnie wykorzystać influencer marketing w promocji swojej firmy
Jak efektywnie wykorzystać influencer marketing w promocji swojej firmy
Poznaj tajniki wykorzystania influencerów w marketingu. Dowiedz się, jak skutecznie promować swoją firmę z pomocą popularnych twórców.
Jak skutecznie optymalizować swoje kampanie na Facebooku?
Jak skutecznie optymalizować swoje kampanie na Facebooku?
Dowiedz się, jak skutecznie zastosować techniki optymalizacji SEO w swoich kampaniach na Facebooku, by zwiększyć ich zasięg i konwersję.
Gadżet reklamowy – zbędny dodatek czy sprytna reklama?
Gadżet reklamowy – zbędny dodatek czy sprytna reklama?
Zastanawiasz się, czy w budżecie firmowym warto uwzględnić gadżety reklamowe? Skorzystaj z naszych wskazówek.
Ostatnie wpisy