Koszulki przedstawiające logo lub hasło są jednym z popularnych sposobów promowania marki. Mogą być częścią stroju roboczego albo pełnić funkcję gadżetu reklamowego wręczanego stałym klientom bądź w ramach upominku i jako prezent w wygranym konkursie. Podpowiadamy, jak samodzielnie zaprojektować taki t-shirt.
Starannie zaprojektowana koszulka, wykonana z dobrego jakościowo materiału, sprawi, że klient szybciej zapamięta logo marki. T-shirty reklamowe mogą być noszone przez pracowników danej firmy, co pozwoli uzyskać spójny wizerunek i wpłynie na korzystniejszy odbiór zaplanowanej identyfikacji wizualnej. Koszulki są też doskonałym gadżetem reklamowym ze względu na swoją użyteczność. Noszone codziennie i w różnych przestrzeniach, na przykład w szkołach, galeriach handlowych i na ulicy, stają się darmowym nośnikiem promocji danej marki, dzięki czemu jest ona lepiej rozpoznawalna.
Koszulki reklamowe możemy zaprojektować samodzielnie. W tym celu warto posłużyć się darmowymi programami graficznymi, które są dostępne w internecie.
Koszulka stworzona z myślą o promowaniu marki będzie wpływała na ogólny odbiór wizerunku firmy. Z tego względu ważny jest nie tylko nadruk, który ozdobi t-shirt, lecz także krój. Projektując koszulkę, weźmy pod uwagę branżę i to, czym zajmuje się nasza firma. Przykładowo innego stroju będą potrzebowali sprzedawcy, a innego kurierzy czy pracownicy banku. Jeszcze inaczej będą się prezentować koszulki przeznaczone dla klientów.
Elegancki, klasyczny fason, zapewniający wygodę, sprawdzi się na przykład w przypadku firm kosmetycznych. Taki krój będzie też najlepszym wyborem, gdy zechcemy stworzyć koszulki dla klientów, aby podarować je w ramach upominku. Z kolei t-shirty o fasonie polo, z kołnierzykami, wyglądają bardziej formalnie. Są one doskonałym strojem roboczym dla pracowników recepcji i osób, które mają bezpośredni kontakt z klientem. Dobrym pomysłem jest ponadto zaprojektowanie koszulek z krótkim i długim rękawem. Dzięki temu będą mogły być noszone przez cały rok.
Po wybraniu fasonu możemy pomyśleć o kolorze. Najlepiej byłoby zdecydować się na barwę, która jednoznacznie kojarzy się z naszą marką. Zwróćmy też uwagę, jak na tle wybranego odcienia prezentuje się logo. Kolor stroju powinniśmy dobierać także do charakteru branży, w której działamy. Firmy oferujące luksusowe, eleganckie produkty powinny stawiać na stonowane barwy, takie jak czarny, niebieski, szary, beżowy. W branży kosmetycznej często wybiera się biały lub różowy. Z kolei firmy, które mają odbiorców głównie wśród nastolatków i młodych dorosłych, mogą zdecydować się na jasne, energetyczne kolory.
Ostatnim elementem w naszym projekcie koszulki będzie wybranie nadruku. Może to być nazwa firmy, logo lub wyróżniające je hasło. Nadruk umieszczamy w dosłownie dowolnym miejscu – z przodu, z tyłu, na rękawie, a nawet na kołnierzyku i kieszonce. Ważniejszy od umiejscowienia nadruku jest jego estetyczny wygląd. Zdecydowanie lepiej wyglądają subtelne grafiki, które nie dominują całego t-shirtu. Projektując nadruk, pamiętajmy, aby wziąć pod uwagę kolor koszulki. Warto zastosować zasadę kontrastu, na przykład na białych strojach estetycznie prezentuje się niebieskie logo.
Zdj. główne: freedombargi/pixabay.com