Decoupage i scrapbooking – Twoje nowe hobby?

Decoupage i scrapbooking – Twoje nowe hobby?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.

Szukasz dla siebie nowego hobby? Chcesz rozwijać się kreatywnie? Walczysz z nudą? A może chcesz oderwać się myślami od problemów? Jeśli odpowiedź na któreś z tych pytań brzmi „Tak”, koniecznie spróbuj scrapbookingu lub decoupage. Obie techniki pozwolą Ci wyżyć się kreatywnie oraz stworzyć piękne przedmioty dla siebie i najbliższych. Od czego zacząć?

Rękodzieło z historią

Decoupage i scrapbooking – o ile nazwy mogą brzmieć obco, dzieła wykonane tą techniką na pewno stanęły już na Twojej drodze.  Decoupage to sztuka zdobienia przedmiotów, najczęściej drewnianych, za pomocą kolorowych serwetek, farb i kleju. Wielokrotne nakładanie warstw pozwala osiągnąć rezultat przypominający oryginalne, nieraz postarzane, malowania. Pierwsze przykłady tej techniki wywodzą się z Chin, gdzie w ten sposób dekorowano okna i lampiony.

Przykłady scrapbookingu z kolei można nierzadko znaleźć w… szufladzie babci. Albumy wyklejane zdjęciami rodziny, ozdobnymi pocztówkami czy wycinkami z gazet – to właśnie scrapbooking. Współcześnie przyjmuje on rozmaite formy, od pamiętników i albumów pamiątkowych, poprzez kartki okolicznościowe, aż po zaproszenia na ślub.

Zarówno decoupage, jak i scrapbooking to wdzięczne i bardzo kreatywne hobby, które rosną w popularność. Jak się za nie zabrać?

Do wyboru, do koloru

Powodzenie, jakim cieszy się ostatnio rękodzieło, przekłada się na ogromne bogactwo materiałów, z jakich można korzystać. Wystarczy udać się do sklepu papierniczego lub internetowego, na przykład https://zielonekoty.pl/, by móc bez przeszkód wybierać wśród towarów. Od czego więc zacząć?

Zabierając się za decoupage, wrzuć do koszyka:

  • Klej
  • Przedmiot do ozdabiania (na przykład szkatułkę ze sklejki)
  • Lakier do wykończenia powierzchni
  • Pędzel
  • Papier ścierny i zmywacz do paznokci
  • I najważniejsze: kolorowe serwetki do decoupage

Zaplanuj wzór, jaki chcesz umieścić na przedmiocie i delikatnie wydrzyj jego elementy z serwetek. Oczyść powierzchnię pudełka papierem ściernym i odtłuść zmywaczem. Pokryj wybrane miejsce cienką warstwą kleju, nałóż fragment serwetki i ponownie zamaluj go klejem. Powtarzaj te kroki z kolejnymi elementami wzoru, a na koniec pokryj suchą już powierzchnię lakierem. Gotowe!

Scrapbooking to jeszcze prostsze hobby. Materiały możesz już mieć w domu: zdjęcia, stare pocztówki, kolorowe serwetki. W sklepie online możesz kupić kolorowe kartony, stemple, ozdobne folie i dziurkacze do wzorów.  Wybierz materiał, na którym będziesz pracować: album, porządny zeszyt lub kolorowy karton. A potem do dzieła: wycinaj i wydzieraj poszczególne elementy i naklejaj je w sposób, który najlepiej odda twoje artystyczne uczucia. Której techniki spróbujesz?

Fot.: Bianca Ackermann/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jak wybrać najlepsze słodycze reklamowe – przewodnik dla przedsiębiorców
Jak wybrać najlepsze słodycze reklamowe – przewodnik dla przedsiębiorców
Wybór odpowiednich słodyczy reklamowych może być kluczowy dla sukcesu Twojej kampanii promocyjnej. Smaczne, atrakcyjne i oryginalne produkty z logo firmy mogą zyskać sympatię klientów i wzmocnić rozpoznawalność Twojej marki. Oto przewodnik, który pomoże przedsiębiorcom wybrać najlepsze słodycze reklamowe, uwzględniając cel kampanii, rodzaj słodyczy, jakość, personalizację, opakowanie, budżet oraz zdrowe i ekologiczne alternatywy.
Czy druk ulotek nadal jest skutecznym narzędziem w świecie cyfrowego marketingu?
Czy druk ulotek nadal jest skutecznym narzędziem w świecie cyfrowego marketingu?
Analiza roli druku ulotek w nowoczesnym ekosystemie marketingu cyfrowego. Czy są one nadal skuteczne?
Jak wykorzystać potencjał druku w kampaniach reklamowych?
Jak wykorzystać potencjał druku w kampaniach reklamowych?
Potencjał druku w reklamie: Dotknij, wyróżnij się i skutecznie przekazuj swoją markę.
Ostatnie wpisy