Artykuł sponsorowany
Kampanie reklamowe to często nieodłączny element działań marketingowych marki. Ważną częścią takiej kampanii są oczywiście reklamy wizualne. Dowiedz się, czym one są i jakie ich rodzaje możemy wyróżnić oraz poznaj największe zalety tego typu reklam.
Warto zacząć od samej definicji reklamy wizualnej. Czym więc dokładnie jest taka reklama? Jest to nic innego jak przekaz reklamowy opierający się na elementach wizualnych – odbiorca będzie w jej przypadku używał głównie zmysłu wzroku. Jest to jedna z najpopularniejszych, a jednocześnie bardzo skutecznych form reklamy. Ponadto reklama wizualna charakteryzuje się również sporą różnorodnością.
Jakie rodzaje reklamy wizualnej możemy więc wyróżnić? Najbardziej podstawowym podziałem jest bez wątpienia podział na reklamy outdoorowe oraz indoorowe. To, gdzie umieścisz reklamę swojej marki, ma ogromne znaczenie dla jej odbioru. Reklamy outdoorowe zazwyczaj są oglądane pobieżnie, najczęściej będąc w ruchu – muszą więc być nieco większe, bardziej zauważalne i intrygujące, aby mimo krótkiego zerknięcia, zostały odbiorcy w pamięci. Do outdoorowych reklam wizualnych zaliczamy przede wszystkim billboardy, pylony, kasetony, różnego rodzaju neony, systemy LED, siatki reklamowe, szyby wystawiennicze oraz reklamy na środkach transportu.
Nieco inaczej sprawa wygląda z reklamą indoorową. W jej przypadku odbiorca ma zazwyczaj więcej czasu, aby się z nią zapoznać, dlatego też możesz umieścić na niej więcej treści. Ogromną zaletą reklamy indoorowej jest fakt, że dociera ona do bardzo skonkretyzowanej grupy odbiorców – być może nie ma ona tak ogromnych zasięgów, jak reklama billboard w centrum miasta, ale jeśli umieścisz ją w przemyślanym miejscu, to łatwiej dotrzesz do swojej grupy docelowej. Do najpopularniejszych nośników tego typu reklamy należą między innymi standy, ścianki reklamowe, roll-upy, plakaty i neony umieszczane wewnątrz oraz gadżety reklamowe, które zrealizujesz na przykład dzięki stronie https://spiroprint.pl/.
Warto pamiętać, że w dzisiejszych czasach znaczna część reklam przeniosła się do rzeczywistości internetowej. Dlatego też do tego tradycyjnego podziału na indoor i outdoor należy dodać także reklamę online. Zaliczamy do niej wszystkie grafiki, filmiki, czy gify, które mają charakter promocyjny.
Strategia komunikacji marki obejmuje często działania promocyjne. Jeśli chcesz zaprojektować dobrą strategię marketingową, koniecznie uwzględnij w niej reklamę wizualną. Pamiętaj, że zdecydowana większość społeczeństwa to wzrokowcy. Oznacza to, że większość osób zapamiętuje lepiej to, co zobaczy lub przeczyta. Skuteczna reklama ma za zadanie wpłynąć na decyzje konsumenckie Twoich odbiorców, zarówno te świadome, jak i podświadome. Dlatego też, jeżeli chcesz skutecznie przekonać ich do swojej marki postaw na efekty wizualne. Pamiętaj jednak, aby przy projektowaniu reklamy wizualnej uwzględnić psychologię kolorów oraz umieścić na niej wartościowe i intrygujące treści. Unikaj także powtarzalności, a możesz mieć pewność, że kampania reklamowa przyniesie oczekiwane efekty.
Zdjęcie główne: pexels.com/Jose Francisco Fernandez Saura