Pozycjonowanie strony a wpływ na sprzedaż – co warto wiedzieć?

Pozycjonowanie strony a wpływ na sprzedaż – co warto wiedzieć?

Potrzebujesz ok. 5 min. aby przeczytać ten wpis

Takie starania sprawiają, że witryna zyskuje popularność i uznanie w oczach internautów. Wymagają jednak pewnego zaangażowania ze strony właściciela. Należy mieć na uwadze fakt, że nawet najlepszy towar lub najbardziej dopracowane usługi nie będę generować żadnej sprzedaży aż do chwili, gdy na stronę nie wejdzie odpowiednia liczba osób. To tak, jak ze sklepem stacjonarnym – atrakcyjny sklep nie uzyska dochodu, gdy będzie się znajdował poza terenami zurbanizowanymi. To kwestia pozycjonowania oraz innych działań marketingowych w sieci.

Dlaczego pozycjonowanie to dobry wybór?

Pozycjonowanie strony to jedno z najbardziej rozpowszechnionych działań marketingowych w sieci, które polega na sukcesywnej poprawie widoczności danej witryny w wyszukiwarce Google. Dlaczego jest to aż tak ważne? Głównie ze względu na popularność tej wyszukiwarki w naszym kraju. Praktycznie każdy internauta, jeśli chce znaleźć w internecie nową stronę, sklep czy bloga, korzysta z wyszukiwarki Google. W jej bazach znajduje się kilkaset milionów witryn zindeksowanych w najmniejszych możliwych szczegółach. Znajdziemy w niej zarówno bardzo popularne polskojęzyczne witryny, jak i te, które traktują o niszowym hobby w zupełnie odrębnym języku. Dzięki Google sieć nie ma dla internauty żadnych ograniczeń.

Witryna Google daje także możliwość uzyskania znacznie większej liczby wejść na naszą stronę – wystarczy się w niej znaleźć jak najwyżej. Proces pozycjonowania PrestaShop polega na poprawie pozycji strony WWW w listingu SERP, a dokładniej na zmodyfikowaniu kodu źródłowego w taki sposób, aby był czytelny, jasny i przejrzysty dla silnika wyszukiwarki. Roboty Google będą w stanie dokładnie zindeksować dobrze zmodyfikowaną witrynę, w tym jej treści oraz zdjęcia i nie tylko.

Content marketing w praktyce – o co dbać prowadząc własną witrynę?

Prowadzenie firmy w sieci wymaga dużego zaangażowania ze strony przedsiębiorcy. Należy przede wszystkim dbać o jej zawartość. Wielu właścicieli mniejszych i większych stron w natłoku pracy zapomina o tym, że tak naprawdę o popularności witryny świadczą nie tylko działania marketingowe – równie ważna, lub nawet nieco ważniejsza, jest jej zawartość.

UI oraz UX (kolejno User Interface oraz User Experience) to dwa bardzo istotne zagadnienia. Interfejs graficzny oraz sposób obsługi witryny odpowiada za to, jakie uczucia będą towarzyszyć internaucie w trakcie wizyty na stronie. Warto je dopasować do targetu. Jeśli w swoim sklepie sprzedajesz artykuły dla rodziców, wybierz jasne, subtelne i delikatne szablony, jeśli jednak oferujesz towar dla graczy – postaw na dynamikę, intensywne barwy oraz dużą ilość czerni.

Treści są równie ważne z punktu widzenia zarówno internauty, jak i silnika Google. Powinny być przede wszystkim odpowiednio długie – zbyt krótkie teksty mogą zniechęcać potencjalnego klienta i sprawiać wrażenie przygotowanych na siłę. Treści powinny być także nasycone frazami kluczowymi. Co to jest? To zdania lub pojedyncze wyrażenia wpisywane przez internautę w trakcie przeszukiwania zasobów Google. Powinny być dobrze dopasowane do zawartości całej strony.

Pozycjonowanie – podstawa działalności w sieci

Pozycjonowanie GoShop polega na przeprowadzeniu trzech etapów. Wszystkie są tak samo istotne z punktu widzenia Google i wszystkie, bez wyjątku, powinny być zrealizowane w najlepszy możliwy sposób.

Etap pierwszy obejmuje audyt SEO, czyli dokładną i precyzyjną analizę całej witryny. To głównie zaleta dla pozycjonerów. Analiza odpowiada na wiele bardzo istotnych pytań z punktu widzenia dalszych czynności, np. na to, czy witryna wymaga zmiany w linkowaniu, czy treści są odpowiednio dopasowane do zawartości podstrony i czy witryna działania z odpowiednio dobrą szybkością.

Drugim i trzecim etapem (on-site oraz off-site) należy wprowadzić wszelkie zmiany na stronę i w ten sposób zmodyfikować jej kod źródłowy pod wymagania algorytmu Google. Te dwa etapy są absolutnie kluczowe w kwestii efektywności naszych działań, liczy się to, aby wykonać je z należytą precyzją i w odpowiedniej kolejności.

Komu powierzyć pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to dość trudny proces, lecz w stosunku do efektów nie można go nazwać kosztownym. Cena za usługę jest zależna przede wszystkim od polityki cenowej firmy, która się podejmie jej realizacji. Agencja z wieloletnim stażem na rynku z reguły oczekuje za swoje czynności nieco więcej niż świeża firma z niedużym doświadczeniem w branży. Warto jednak kierować się nie tylko ceną, a opiniami w sieci oraz informacjami dostępnymi na blogach, portalach czy forach lub grupach i małych czy większych społecznościach. Bywa tak, że z pozoru wysoka cena pozycjonowania może obejmować także szereg innych działań, za które w innych firmach trzeba słono zapłacić.

Zdjęcie autorstwa Lukas z Pexels.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

  • Wojtek 14.05.2022

    Wiele dostępnych na rynku agencji interaktywnych tylko czeka na odzew z naszej strony. Uzyskamy darmowy audyt seo, a możliwe, że w szerszej perspektywie czasu partnera biznesowego, który przekaże nam cały know-how i ukierunkuje nas na optymalne dla nas działania.

  • Arkadiusz 14.05.2022

    Działania mające na celu poprawę naszego SEO, są kluczowe w kontekście poprawy sprzedaży. Im bardziej widoczna staje się witryna e-commerce, tym większe prawdopodobieństwo, że odbiorcy zdecydują się dokonać zakupu. Szczegółowy audyt SEO przeprowadzony przez doświadczoną agencję jest w stanie wykazać słabe strony naszej witryny, dzięki czemu wdrożyć można działania zmierzające ku poprawie jej funkcjonowania i wzrostu sprzedaży oraz konwersji.

Rekomendowane
Reklamowe gadżety samochodowe – praktyczne i przydatne
Reklamowe gadżety samochodowe – praktyczne i przydatne
Gadżety dla zmotoryzowanych, czyli jakie akcesoria mogą stać się nośnikiem reklamowym dla Twojej firmy i przydatnym upominkiem dla klientów. Sprawdź.
Jak zaprojektować skuteczne wizytówki, które przyciągną uwagę?
Jak zaprojektować skuteczne wizytówki, które przyciągną uwagę?
Dowiedz się, jak tworzyć wizytówki, które skutecznie przyciągną uwagę, oddadzą profesjonalizm Twojej marki i będą stanowiły niezapomniane pierwsze wrażenie.
Męcząca podróż? Nie z tymi gadżetami!
Męcząca podróż? Nie z tymi gadżetami!
Gadżety, które uratują każdą podróż z dzieckiem. Co pomoże wytrwać w trudach podróży?
Ostatnie wpisy