IKEA Art Event już po raz szósty

IKEA Art Event już po raz szósty

Nowości
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Już po raz 6 IKEA stworzyła limitowaną serię produktów Art Event, do której zaproszono znanych projektantów oraz artystów, aby stworzyli oryginalne i niepowtarzalne produkty.

– Do współpracy przy kolekcji IKEA Art Event 2021 postanowiliśmy zaprosić różnych artystów z całego świata, aby odzwierciedlić różnorodność łączącą sztukę i design. Czuję się niezwykle zainspirowany, kiedy patrzę na tę serię, ponieważ za każdym produktem stoi wyjątkowa historia – mówi Henrik Most, lider kreatywny w IKEA.

Szósta edycja kolekcji IKEA Art Event stanowi genialne spojrzenie na artykuły do urządzania domu. Pokazuje, że gdy granica między sztuką a użytkowym wzornictwem się zaciera, efekt jest magiczny. IKEA zaprosiła pięciu wizjonerów zajmujących się sztuką i wzornictwem, aby stworzyli inspirujące dzieła sztuki, które jednocześnie stanowią przydatną część wyposażenia domowego. To przykład wspaniałej, nowatorskiej wizji artystycznej, dlatego nie obowiązują tu takie same zasady jak w muzeum: te dzieła można dotykać – podaje na swojej stronie IKEA.

Limitowana kolekcja dostępna jest w sklepach stacjonarnych  IKEA oraz w sprzedaży online od 1 kwietnia.

Jacy artyści wzięli w niej udział?

  • Daniel Arsham (Nowy Jork),
  • projektanci studia Gelchop (Tokio),
  • duet Humans since 1982 (Sztokholm),
  • Sabine Marcelis (Rotterdam)
  • Stefan Marx (Berlin).

Co znajdziemy w kolekcji IKEA Art Event 2021?

  • Zegar ścienny projektu Daniela Arshama;
  • Klucz imbusowy, który ostatecznie jest dużą lampą i latarką wyszło spod rąk projektantów studia Gelchop;
  • Unikalny obraz duetu Humans since 1982. Umieścili drona w gablocie. To wyraz nowoczesnej sztuki.
  • Prostą, ale wyjątkową oprawę lamp stworzyła Sabine Marcelis;
  • Wazon oraz pled autorstwa Stefana Marxa. Oba przywołują emocje, a to za sprawą umieszczonych na nich haseł.

Po raz pierwszy Art Event IKEA odbyło się w 2015 roku. Wtedy to IKEA podjęła współpracę z takimi artystami jak Carolina Falkholt czy Eko Nugroho.

W kolejnych latach IKEA zaprosiła do udziału w projekcie między innymi: Virgil Abloh, Junko Mizuno, James Jarbis i Craig Green.

Jak podkreślają eksperci, nowa kolekcja, która 1 kwietnia tego roku pojawiła się na rynku przykuwa uwagę konsumentów, jednocześnie pokazując, że sztuka ta przeznaczona jest dla każdego, na wyciągnięcie ręki. To przedmioty stworzone z niezwykłą precyzją oraz wyczuciem kreatywności.

Dualizm przedmiotów bez wartości funkcjonalnej i artykułów przeznaczonych do codziennego użytku pozwala stworzyć nowy produkt, zaspokajający potrzeby funkcjonalne i emocjonalne – mówi Henrik Most, lider kreatywny w IKEA.

Art Event IKEA to nowe spojrzenie na sztukę użytkową. Co ważne, produkty dostępne w ramach kolekcji mają przystępne ceny i służą jako artykuły gospodarstwa domowego.

źródło zdjęcia głównego: ikea.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

jeden × trzy =

Rekomendowane
Czym Amazon Ads wyróżniają się spośród pozostałych form digital marketingu?
Czym Amazon Ads wyróżniają się spośród pozostałych form digital marketingu?
Płatne kampanie marketingowe są współcześnie jednym z głównych elementów strategii marketingowych większości firm.
Jak skutecznie informować o monitoringu na terenie twojego biznesu?
Jak skutecznie informować o monitoringu na terenie twojego biznesu?
Dowiedz się, jak prawidłowo i skutecznie informować o systemie monitoringu na terenie swojego przedsiębiorstwa. Przeczytaj nasz artykuł i zastosuj proste wskazówki.
Antystresowy klawisz, czyli idealny gadżet do pracy zdalnej
Antystresowy klawisz, czyli idealny gadżet do pracy zdalnej
Jesteś zestresowany? Ten gadżet jest dla Ciebie! Zobacz, czym jest klawisz antystresowy!
Ostatnie wpisy