Modny dodatek, zabawny gadżet, skuteczne narzędzie marketingowe – niepozorne piny dają nam wiele możliwości i pasują do każdego stylu.
Metalowe przypinki (piny, pinsy, znaczki) to akcesoria, które znalazły szerokie zastosowanie w różnych dziedzinach naszego życia. Są popularne wśród polityków, działaczy społecznych, reklamodawców, biznesmenów i fashionistek. Wyglądają stylowo i oryginalnie, dlatego wiele osób chętnie je kupuje. To doskonały prezent, miła pamiątka z jakiegoś wydarzenia lub miejsca, upominek dla pracowników, klientów oraz partnerów biznesowych. To, co sprawia, że są tak popularnym gadżetem, to ich uniwersalność i różnorodność.
Według historyków pierwsze przypinki pojawiły się w Chinach już w XIII–XIV wieku. Przypominały małe szpilki, których ozdobna część pokryta była emalią. Stopniowo stały się popularne w innych krajach świata. W XIX wieku przypinki, które wyglądały jak pomniejszone kopie orderów, medali i insygniów wojskowych, upodobali sobie żołnierze i weterani. Wykonywano je na zamówienie w zakładach jubilerskich.
W XX wieku piny zaczęto stosować niemal we wszystkich dziedzinach życia publicznego. Nosili je przedstawiciele związków zawodowych, studenci i absolwenci szkół, przedstawiciele klubów sportowych. Znaczek stał się charakterystycznym detalem, dzięki któremu można było rozpoznać „swoich”.
Na początku XXI wieku pinsy stały się jeszcze mniej formalne. Coraz częściej są używane jako narzędzie marketingu i reklamy, sposób na zwrócenie uwagi na poważny problem społeczny, manifestacja poglądów noszącego czy metoda artystycznego wyrazu.
Gwałtowny powrót mody z lat 90. przyniósł ze sobą boom na metalowe piny, które zaczęły pojawiać się na kurtkach, spodniach, plecakach i torbach niemal wszystkich. Pinsy są dostępne w wielu wariantach i wzorach, i ta różnorodność czyni je dość uniwersalnymi. Mogą być eleganckie, zabawne, religijne, patriotyczne itd. Każdy znajdzie coś dla siebie lub na prezent dla bliskiej osoby.
Przypinkę można dobrać do absolutnie każdego elementu garderoby. Niezależnie od tego, czy wybieramy się na spacer po mieście, spotkanie z przyjaciółmi czy na imprezę, możemy uzupełnić swoją stylizację odpowiednim znaczkiem. I nie musimy ograniczać się do jednego – w tym wypadku nie można przesadzić, a kilka lub kilkanaście pinsów może tworzyć ciekawą i niepowtarzalną kompozycję. Mogą też pomóc nam odświeżyć nudne ubrania w szafie i nadać im nowy styl, a także pełnić czysto praktyczną rolę, czyli ukryć plamę lub dziurę.
Piny możemy dopasować nie tylko do ubrań, ale też do siebie, wyrażając swoje uczucia, zainteresowania czy poglądy. To forma niewerbalnego komunikatu, która może wiele o nas mówić, np. że jesteśmy miłośnikami jakiejś marki lub artysty, lubimy zwierzęta, książki, kawę, wspieramy schronisko lub jakąś fundację. Za pomocą pinów też możemy zakomunikować przynależność do jakiejś grupy społecznej, subkultury, partii politycznej lub ruchu społecznego i okazać wsparcie akcjom oraz działaniom, które popieramy.
W reklamie i marketingu obowiązuje zasada, że im więcej informacji o konkretnym produkcie, usłudze czy marce trafia do potencjalnego klienta, tym większe prawdopodobieństwo, że wybierze je w przyszłości. Dlatego tworzenie firmowych gadżetów, takich jak kubki, smycze, a także piny jest tak popularne w ostatnich latach.
Główne zalety metalowych pinów to:
Koszulka z dużym nadrukiem logo z przodu lub z tyłu doskonale nadaje się do takich miejsc jak sklepy, firmy dostawcze i kurierskie, kina, siłownie, bary i kawiarnie. Jednak w przypadku poważnych spotkań, konferencji i wydarzeń lepiej jest zastąpić takie stroje bardziej klasycznymi. Ich dopełnieniem może być firmowy pin – w ten sposób tworzymy spójny wizerunek naszego zespołu, a nasze logo jest widoczne dla partnerów i klientów.
Piny można wręczać partnerom biznesowym i stałym klientom. Na pewno będą zachwyceni tak interesującym i stylowym prezentem. Taki gest wskazuje, że ich szanujemy, doceniamy i chcemy kontynuować współpracę.
Co więcej, zarówno partnerzy, jak i klienci, umieszczając piny w widocznym miejscu, stają się formą darmowej reklamy mobilnej. Gadżet przyciąga uwagę, zwiększa rozpoznawalność naszej marki i trafia do świadomości potencjalnych konsumentów.
Niepozorny pin może stać się ważnym elementem dużej strategii marketingowej, promując jakiś nowy produkt lub usługę, akcję lub wydarzenie. Limitowana wersja gadżetu może być rozdawana za darmo, dołączona do zakupu za określoną kwotę lub dostępna do zakupu na różnych imprezach i eventach. Jeśli w ramach akcji promocyjnej organizujemy konkurs, piny mogą być nagrodami.
Piny wcale nie muszą być związane z jedną akcją lub kampanią. Mogą na stałe zagościć w naszym asortymencie jako gadżet dla klientów, którzy utożsamiają się z naszą marką i wspierają jej misję. Nie muszą też przedstawiać naszego logo. Zamiast tego możemy wybrać dowolny wzór, który oddaje specyfikę naszej działalności i pasuje do wizerunku marki, np. Your Kaya w stałej sprzedaży ma bardzo kobiece i żartobliwe piny w kształcie jednej piersi.