Gadżet reklamowy – zbędny dodatek czy sprytna reklama?

Gadżet reklamowy – zbędny dodatek czy sprytna reklama?

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Wysyłanie gadżetów reklamowych jest często uważane za jeden z najwygodniejszych i najbardziej opłacalnych sposobów promocji marki. Czyhają jednak na Ciebie pewne pułapki. Sprawdź, czy gadżet reklamowy to zbędny dodatek, czy raczej sprytna reklama! 

Dlaczego warto inwestować w gadżety reklamowe?

Dawanie prezentów może być nie lada wyzwaniem. Podczas, gdy niektóre osoby twierdzą, że liczy się intencja, inne irytują się, gdy dostają nietrafiony upominek. Zanim zaczniesz szukać gadżetów reklamowych, sprawdź, jakie są zalety i wady takiego rozwiązania.

W zależności od branży, możesz częściej lub rzadziej spotykać swoich klientów. Niezależnie od tego, gdzie znajduje się Twoja firma, zawsze możesz wysłać im gadżet reklamowy, który przypomni np. o owocnej transakcji. Dzięki temu wzmocnisz relacje z klientami i pokażesz, że rzeczywiście doceniasz to, że korzystają właśnie z Twojej oferty. 

Naklejki firmowe
(fot. Ashkan Forouzani, źródło: unsplash.com)

To więcej niż pewne, że klient współpracuje z różnymi firmami, jednak nie każda wyśle mu przemyślany prezent. Jak pokazują badania, chętniej sięgamy po produkty marki, które znamy i lubimy. Wysyłając elegancki lub praktyczny gadżet wyróżnisz się z tłumu i łatwiej zapadniesz w pamięć konsumentom.

Jak wybrać gadżet reklamowy?

Niezależnie od tego, czy chcesz wysłać gadżet reklamowy stałemu, czy też nowemu klientowi, możesz w ten sposób wzmocnić z nim więź. Pokaż, że rzeczywiście go doceniasz. Kluczem jest tutaj personalizacja. Zastanów się też, co podarować klientowi, by służyło mu przez długi czas. Dzięki temu zyskasz pewność, że za każdym razem, gdy użyje Twojego prezentu, przypomni sobie o Twojej firmie lub jej produkcie.

Aplikacja Instagram na telefonie
(fot. Solen Feyissa, źródło: unsplash.com)

Gadżety reklamowe powinny również w jakiś sposób odzwierciedlać wizerunek marki. Na przykład firma jubilerska może wybrać zawieszki do bransoletki lub klipsy. Firmowe prezenty są świetnym sposobem na to, by wywołać szum w mediach społecznościowych: jeśli klienci będą zadowoleni z upominku, z pewnością zechcą podzielić się tym na Facebooku lub Instagramie. 

Uśmiechnięta kobieta
(fot. Brooke Cagle, źródło: unsplash.com)

Jeśli dana osoba nie jest jeszcze Twoim klientem, może szybko nim zostać, jeśli wyślesz jej w odpowiednim czasie przydatne gadżety reklamowe. Pamiętaj, by podarować jej spersonalizowany prezent. Dzięki temu istnieje większa szansa, że kupi produkt lub skorzysta z usługi. Należy również zadbać o relacje z obecnymi klientami. Rutynowe wręczanie gadżetów reklamowych wzmacnia relacje i zachęca do transakcji, zwłaszcza jeśli ostatnia miała miejsce jakiś czas temu.

Wady gadżetów reklamowych

Zanim wybierzesz gadżety reklamowe, zastanów się, jakie są wady takiego rozwiązania. Niektóre osoby mogą je interpretować jako przekupstwo i podchodzić do nich sceptycznie. Chociaż wręczanie prezentów jest odwieczną formą wyrażania wdzięczności, wiąże się również z wzajemnością. Pamiętaj, że przesadnie drogi upominek może być potraktowany jako rodzaj łapówki, dlatego koniecznie zachowaj umiar w swoich działaniach.

Postaraj się dopasować gadżet reklamowy do zainteresowań odbiorcy. Zastanów się też, czy nie jest zbyt drogi. Twój błąd może szybko przyćmić dobre intencje, którymi się kierujesz.

Obliczanie budżetu
(fot. Kelly Sikkema, źródło: unsplash.com)

Zadbaj także o to, by Twój upominek nie był kolejnym, bezużytecznym przedmiotem jednorazowego użytku. Dokonanie właściwego wyboru jest czasochłonne, ale kluczowe, aby osiągnąć sukces.

Prezent to wreszcie kolejna pozycja, którą trzeba ująć w budżecie. Pomyśl jednak, ile kosztuje Cię pozyskanie nowego odbiorcy lub utrzymanie stałego klienta. Gdy zidentyfikujesz i zrozumiesz ścieżkę zakupową swoich klientów będzie Ci łatwiej podjąć świadome decyzje marketingowe, a zakup prezentów potraktować jako inwestycję.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jak efektywnie wykorzystać film w strategii marketingowej twojej firmy?
Jak efektywnie wykorzystać film w strategii marketingowej twojej firmy?
Dowiedz się, jak skuteczne zastosowanie filmu w marketingu twojej firmy może zwiększyć Twoją widoczność online i konwersje. Poznaj nowe strategie oraz kluczowe elementy do jej efektywnego wykorzystania.
Gadżety z logo dla księgarni
Gadżety z logo dla księgarni
Niezależnie od tego, czy prowadzisz księgarnię stacjonarną, czy online, z pewnością przyda Ci się dodatkowa forma reklamy. Sprawdź, co zachwyci miłośników dobrej lektury.
Gadżety reklamowe, które kochają najmłodsi
Gadżety reklamowe, które kochają najmłodsi
Szukasz gadżetów reklamowych, które przypadną do gustu najmłodszym? Zobacz nasze propozycje gadżetów, które pokocha każde dziecko.
Ostatnie wpisy